Gå til innhold

Elproblem passat 1998 vindusheis ? Rele?

Ranger emnet

arcticjan

Anbefalte innlegg

Jeg har en passat 1.9 tdi, 98model stv som tappes for strøm. Strømtapet er der selv om jeg har dratt ut alle sikringer, selv de for vindusheis/sentrallås, men det blir mindre, Ca 0.65 amper når alt er frakoplet av sikringer. Jeg har likevel funnet ut at det har sammenheng med vindusheisene, for når jeg kopler av kontaktene på vindusheisene en etter en, så blir strømtapet mindre etterhvert. Det som også er rart, er at strømtapet er større akurat når jeg setter på mltimeteret, men etter 1-2 sekund går det ned til 0,65 amper, og stabiliserer seg. Derfor begynte jeg å mistenke at det kanskje er relatert til rele?! Men jeg finner ikke ut hvor det ev sitter rele for vindusheis på denne bilen. På en tråd på en annen nettside, sto det noe om en komfortstyrer under førersetet, men den finner jeg ikke...

Håper noen har tipsmsom kan hjelpe meg, kona blir klikk gæærn av at bile er strømsløs annenhver morgen.

Jeg kjøpte forresten bilne nettopp selv, så jeg vet ikke hvorvidt dette problemet er nytt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komfortstyreenheten sitter under gulvteppet på førersiden. Demonter innstegslista, plata ved sidenav clutchpedalen og plata bak panseråpneren. Så får du vippa opp gulvteppet nok til at du kommer til styreenheten. Se godt over alt av ledninger under der samtidig.

Den er årsaken til mye drit..

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komfortstyreenheten sitter under gulvteppet på førersiden. Demonter innstegslista, plata ved sidenav clutchpedalen og plata bak panseråpneren. Så får du vippa opp gulvteppet nok til at du kommer til styreenheten. Se godt over alt av ledninger under der samtidig.

Den er årsaken til mye drit..

Jeg fant den, det så tørt ut og fint der, ikke noe irr på kontaktene. Selv med den kontakten frakoplet går det strøm ut fra batteriet... Jeg skjønner ingenting lenger.

Men er det ikke noe rele som styrer vindusheisene i tillegg til denne komforstyreenheten?

Hvor mye strømforbruk er normalt på bilen når den er stanset og alt slått av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider