Gå til innhold

Står mellom to ground zero subber.

Ranger emnet

NormannAlexander

Anbefalte innlegg

Jeg kjører audi a4 lim b8 08 modell. Men mitt bose anlegg ble høvlet av mine 2x12'' ground zero 2x800 rms, så jeg solgte anlegget og bestemte meg for å ha en sub, det står nå mellom en 8'' og en 10''

Det jeg tenker på er at jeg nekter å ha noe forsinkelse med subben, det har jeg opplevd med mitt forrige anlegg. Og jeg vil ikke ha noen grom subb, heller noe som spiller fint og nøyaktig, men samtidig noe høyt.

Hvem er mest tilpasset meg da?

Ground Zero GZHB 20XBT 400W RMS - Bass Brothers AS

eller

Ground Zero GZRB 10XBT - Bass Brothers AS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke det første innlegget ditt jeg. Hva mener du mad at bose anlegget ble høvlet?? At bose høyttalerene ikke klarte å holde følge med subene?

Videre så sier du at du ikke vil ha forsikelse i suben, og derfor vil du ha 8" eller 10"? Du kan like lett få "forsinkelse" på en 8" som på en 18" så jeg skjønner ikke helt det utsagnet heller. For at en sub skal spille skikkelig, så må du ha en forsterker som har kontroll over suben, og riktig kasse.

Med dine kriterier, så ville jeg ikke valgt noen av de subene der, men gått over på noe med mere hi-fi preg, sånn som denne feks: FOCAL SB27V1 250/500W - Judys Bilstereo Du vil da trenge en kvalitetsforsterker med MINST 250w rms ved 4ohm for å ha kontroll på den suben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja at mitt anlegg i bilen ble overbemannet av subbene. Det kan godt være forsterkeren sin feil, jeg hadde cadence c65 med 2400w og spilte 2xhttp://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=10110&prodid=1639

Jeg hadde bassworx basskasse. Bassworx 2 x 12" kasse - Bass Brothers AS

Det var Bassbrothers AS som stilte inn og rigget til anlegget, men noen andre som har mer peiling en jeg mente det at siden jeg har 1 forsterker på subb og 1 på diskanter, så kan de bli forsinkelser, i tillegg til kasse med mye volum og 12''.

Det var litt offtopic. Men hva mener du med hi-fi preg? videre har bassbrothers anbefalt meg den 10'' jeg har linket til i starten, med denne forsterkeren: CADENCE Xa250.2 Xenith 2x150W, 1x500W, viftekjølt - Bass Brothers AS

Noen meninger? jeg er student og solgte nettopp et kjempebra anlegg fordi jeg trenger bagasjeplass, så vil sette prisklassen på ca.4 k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay takk for hjelpen. Ja du sier helt korrekt, jeg liker bedre kvalitet en den dundringen av subben, som mine 2x12'' gjorde. Det ble for gromt. Vil ha presis og fin subb. Så da spørs det hva jeg skal velge, prisklassen er helt lik.

Hva ulemper og fordeler har 10'' ground zero + ground zero kassen + cadence forsterkeren imot focal?

Ser focalen har innebygd forsterker, men min adapter som jeg måtte ha går vell sammen fordi. Bruker orginal cdspiller i audien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay takk for hjelpen. Ja du sier helt korrekt, jeg liker bedre kvalitet en den dundringen av subben, som mine 2x12'' gjorde. Det ble for gromt. Vil ha presis og fin subb. Så da spørs det hva jeg skal velge, prisklassen er helt lik.

Hva ulemper og fordeler har 10'' ground zero + ground zero kassen + cadence forsterkeren imot focal?

Ser focalen har innebygd forsterker, men min adapter som jeg måtte ha går vell sammen fordi. Bruker orginal cdspiller i audien

Ja, du kan bruke adaptere, eller du kan bruke høyttalerledninger direkte i focal kassa (high input)

Den focal kassa er noe av det beste du finner av aktiv kasse, og spiller nok ganske mye finere enn den gz suben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider