Gå til innhold

97 , A6 2.6 V6 = 100% dau..

Ranger emnet


Remulade

Anbefalte innlegg

Kjørte rolig på motorveien og plutselig kom det et høyt dunk fra motor-gir. Svingte til veiskulderen mens jeg satt den i fri. Akkurat da gikk motoren. Men da jeg poppet den i drive så dauet den. Nekter å starte.. Skjer ingenting når jeg vrir tenningen.

Tenkte at det var dårlig kontakt på polskoene så fjernet baksetet. Oppdaget at batteriet var drittvarmt. Har sikkert vært kortslutning pga fjærene i setet. Forbannade elendig patent..

 

Har filt vekk korrosjon på polskoene og byttet batteri, men fortsatt skjer det ingenting når jeg vrir om tenningen.

Alt av sikringer er sjekket og de er hele. (Tilogmed de to til venstre ved føttene foran.)

 

Hvorfor i all verden er plutselig girvelgerdisplayet plutselig blitt belyst slik som dette?

 

photo251012152749.jpg

 

 

Og ja, har tatt kodescanning.

 

01119 - gear recognition signal - Short to ground - intermittent

 

 

Ble litt mye pø her nå, men slik er situasjonen nå og håper noen kloke hoder har en aning på hva som kan være gale her :S Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier bilen nekter å starte, men utifra bildet ditt så får du slått på tenninga?

 

Siden bilen da ikke starter å den er gått i nødmodus så vil jeg tro problemet er at ECU'en ikke vet om den står i P eller N.

Hvis det ikke er en permanent feil ved multibryter på girkassa kan du koble fra batteriet i 30 min og nødmodusen forsvinner.

Prøv dette, hvis det ikke hjelper så er det ett par releer til girkassa bak sparkeplata på førersiden.

Disse er dyre så anbefaler at du tester de først.

 

Feilkoden får jeg desverre ikke gitt deg noe info om.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter bensinpumpen når du setter på tenningen? Siden du hørte/merket et dunk i motor og gir, kan det være et motor/girkassefeste som har røket og røska av et jordingspunkt? Hadde et lignende tilfelle nettop på en 2,8 v6 og det var et jordingspunkt hvor festepunktet hadde røket rett av. Men skulle uansett ikke forklare det at batteriet har blitt varmt. Kan det være at batteriet har kortsluttet og en jordkrets har "brent" av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Jeg jekket den opp og la meg ned i slaps/snø/vann drittet for å kikke under. Og Der var jammen den svære kontakten til multisensoren poppet ut! Låseklipsen var forsvunnet og kontakten bare hang der. Startet rett opp! Men selve geardisplayet er luminerende rødt slik bildet viser. Tipper det ordner seg ved å slette feilkoder! Dette blir en gøy helg alikavel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Jeg jekket den opp og la meg ned i slaps/snø/vann drittet for å kikke under. Og Der var jammen den svære kontakten til multisensoren poppet ut! Låseklipsen var forsvunnet og kontakten bare hang der. Startet rett opp! Men selve geardisplayet er luminerende rødt slik bildet viser. Tipper det ordner seg ved å slette feilkoder! Dette blir en gøy helg alikavel!

 

Feilkodene sletter du ved å koble fra batteripolene i ca. 30 min

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår