Gå til innhold

Forandring i lysbilde i hella-xenon

Ranger emnet

jorock

Anbefalte innlegg

Har montert på disse små xenonlyktene til hella på min 06 passat..

Jeg har aldri prøvd xenon før og derfor lurer på om det er vanlig at lyktene forandrer på lysbilde etter at de har stått på i noen sekunder?

Når jeg slår de på så lyser de litt gult i et lie øyeblikk, så blir de blå/hvit(meget bra lys), men etter noen sekunder så lyser de mere gult(noe overdrevet) og jeg synes det blir "mindre" lys når det skjer.

Skal det ære slik? Har montert med 1 stk 6 mm2 ledninger helt frem som forgrener seg til det originale ledningsettet ca 20 cm før ballasten. og original ledningsnett ca 20 cm ut fra ballast og 1 stk 6 mm2 videre ut igjen(jord).

Alle synspunkter mottas med takk!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme ekstralysene selv, regner med det er hella comet du har. Er normalt at lysene bruker noen få sekunder på å tenne og at lyset forandrer seg litt på den tiden. Viktig at du bruker ledningsnettet som følger med lysene da xenon har høye spenninger og krever et skikkelig ledningsnett. Eneste du skal bruke fra det originale ledningsnettet er styrestrømmen som du skal hente fra plussen inn på et av fulltlysene.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er at jeg kjøpte disse lysene fra min far som har hatt de på en mopedbil slik at det originale ledningssettet var kuttet og tilpasset den bilen.

Slik at jeg måtte forlenge både pluss og jord. Og de koblet jeg slik at det gikk fra 2 stk pluss til 1 stk 6mm2 og fra 2 stk jord til 1 stk 6 mm2.

Jeg har koblet mange sett med ekstralys på biler og med min erfaring så skal 6 mm2 kabel være stor nok for 2 stk 35w pærer.

Men er noe usikker på om det blir litt andre normer med xenon pga ballasten og videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider