Gå til innhold

Relé som kutter DRL når hovedlysene slås på??

Ranger emnet

Sveinung Kristiansen

Anbefalte innlegg

Finnes det ett rele eller noe jeg kan gjøre slik at mine LED DRL slås av automatisk når hovedlysene slås på?

Jeg har en Caddy 99mod med automatiske kjørelys. For å slå dem av må jeg vri lys bryteren ett klikk til høyre.

Da er bare parklysene på. Det er da mine LED DRL lys skal lyse. Når jeg vrir bryteren ett hakk videre til høyre. Vil jeg at DRL lysene skal av (Uten at jeg må slå dem av med en bryter), Da kommer hovedlysene på og jeg kan også bruke fjernlys..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 4 weeks later...

Kan du Quattro73 eller noen andre forklare dette litt mer detaljert til en som ikke er så bilelektronisk av seg. Skjønner hvordan jeg skal koble disse konstant, men ikke hvordan jeg skal få de til å skrues av ved bruk av nærlys. Og skjønner i hvertfall ikke hvordan jeg skal få de til å lyse med sammen fjærnlys.

Hete det relé som skal være der noe spes, eller er det bare å snakke med de i butikken? Kan noen forklare meg hvordan jeg skal koble? Eller om noen i østfold kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kopler akkurat slik jeg har tegnet in under så vil DRL lyse når parklysene er på, men gå av når nærlys er på. Altså vil de lyse sammen med fjernlys.

DRL2.jpg

Reléet selges over alt og heter ikke noe spesielt. Det eneste du må se etter er at det har kontakten 87a for denne trenger du. Alle tilkoplingene på reléet er merket. Følg tegningen og merkingen på reléet så er dette enkle greier.

42-134_l.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På venstre siden i bildet under ser du hvordan reléet ser ut på undersiden (tilkoplingene). Du skal bruke 30, 85, 86 og 87a. Ikke alle reléer har 87a (hvilekontakt), vær obs på dette når du kjøper. Selges på (noen) bensinstasjoner, Biltema, Hellanor, Bilextra, Mekonomen mm.

5498d1271820036-fuel-pump-relay-problem-02-016b-small.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider