Excisythe Skrevet Oktober 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2012 Hadde et uhell i sommer med min Jetta 2 mkII med Golf 90 mkII gx innsprøytningsmotor. motoren gikk i bakken mens jeg kjørte, her ble bunnpanne og røret under oljepumpa ødelagt, byttet over fra en vanlig 1.8 forgassermotor, bare de delene som var ødelagt, har ikke fått oljetrykk siden... noen tips? Siter - 1985 VW Jetta CL - 1,8L GTI - Se bilen her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet Oktober 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2012 Det er en ventil i oljepumpa som slipper ut oljetrykker når det blir for høyt, den kan kile seg fast i åpen tilstand. Er også mulig at sila på enden av røret er tett. Prøv å bytt hele oljepumpa med rør og alt, er ikke fryktelig dyrt, kun på møller... Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excisythe Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2012 Takker for svaret :D ser ut til at det blir det jeg prøver Siter - 1985 VW Jetta CL - 1,8L GTI - Se bilen her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excisythe Skrevet Oktober 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2012 noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? ser ikke ut som noen har inne til en GX blokk, har ikke forsøkt møller iogmed at jeg ikke har fått sjekket motornr. Siter - 1985 VW Jetta CL - 1,8L GTI - Se bilen her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2012 (endret) GX har samme oljepumpe som EZ, HM, GU, GZ, RF, RH, PN, PB, PF, RP, RV, RD mm. og er brukt på diverse Caddy, Scirocco, Corrado, Golf, Jetta, Passat, Polo og Vento mellom 1974 og 2002 ;) Delenummeret er 027 115 105 E Endret Oktober 31, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excisythe Skrevet Oktober 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2012 Men røret under og bunnpanna var større? hva skylles dette? Siter - 1985 VW Jetta CL - 1,8L GTI - Se bilen her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excisythe Skrevet Oktober 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2012 annen type blokk? Siter - 1985 VW Jetta CL - 1,8L GTI - Se bilen her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2012 Og hvilken motor(kode) tok du da pumpe og bunnpanne fra? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excisythe Skrevet Oktober 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2012 det er det jeg ikke vet, alt jeg vet var at det var en forgasser 1.8 motor fra en golf 2 delebil, kan sjekke når jeg kommer hjem. Siter - 1985 VW Jetta CL - 1,8L GTI - Se bilen her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet Oktober 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2012 (endret) Velox Motor Den skal passe til alle VW/Audi 4-syl 8v motorer fra tidsepoken, noen motorer har forsjellige bunnpanner ettersom hvilken bil de sitter i, trodde likevel ikke røret her var forsjellig, isåfall er det bare å rense sila og røret godt og bruke det fra den gamle. Du trenger ikke motorkode heller for å gå på møller, regnr holder... Oljepumpe på møller er dyrt... (6-7k sist jeg sjekka...) Mulig den delebilen din har omsveist bunnpanne for mindre risiko for å ødelegge den med ekstremsenk? Forresten: når du bytta føste gangen, fylte du oljepumpa med olje før du monterte den? om ikke: skru den ned å fyll så mye olje du klarer i den, husker når jeg bytta oljepumpe så klarte ikke den tørre pumpa å dra opp olje gjennom røret, fylte olje i pumpa, så klarte den det helt fint... så prøv det før du kjøper noe... Endret Oktober 31, 2012 av Renax Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excisythe Skrevet Oktober 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2012 den gamle er ødelagt, så skal se om det blir rett, tusen hjertelig :D Siter - 1985 VW Jetta CL - 1,8L GTI - Se bilen her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg