Gå til innhold

Luftmengdemåler ryker 2 ganger på 1 mnd

Ranger emnet

Kawaii

Anbefalte innlegg

Til trådstarter:

Kjør deg en tur. Helt til du merker bilen går dårlig igjen. Så drar du til kameraten din, ikke skru av bilen før du tar en scan. Sjekk bilen, skriv ned feilkodene og skriv de inn her. Så vil du nok få noen smarte svar på hva som er galt

Den går dårlig permanent nå. Ingen feilkoder denne gangen. Føles rett og slett ut som at noen har skrudd av turboen.

Et par dager før mistet den som sagt noe kraft. Det virket som turboen var forsinket blant annet. Dvs, måtte høyere opp i turtall før det kom krefter. Men 20-30% svakere når de først kom også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvinger deg til å bruke en orginal om du er innom et verksted for å ta en diagnose. Da betaler du kun for å lese ut feilkoder

Siden en uoriginal varte i èn mnd er jeg ganske klar for en original nå. Og siden det tydeligvis var luftmengdemåleren sist anser jeg sjansene som ganske store for at det er det denne gangen også, med mindre noen har forslag til hva annet det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er OBD-felneldingen fra sist tilbake.. Og samtidig er nå absolutt alt av krefter borte, som sist.

Kan dette ha noe med olje å gjøre? Det er eneste fellesnevner. At jeg fylte mer olje i forkant. Jeg er også på kraftig overtid på oljeskifte etter en vel lang bilferie i sommer. Samtidig fikk jeg ikke helt følelsen av at vedkommende på bensinstasjonen som solgte meg oljen hadde stålkontroll på at den var riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du originalt luftfilter og luftfilterboks på bilen?

Bare spørr siden luftfilter tilsatt med olje dreper LMM fort.

Jeg vil tro det? Jeg har aldri skiftet, og da jeg kjøpte bilen var alle servicer fulgt hos Møller.

Kan det med andre ord ha noe med oljen å gjøre? Er nok minst 10 000 km siden jeg skiftet. Om ikke mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det bare samme typen jeg akkurat hadde fra Biltema som tilsynelatende røyk etter 1 mnd?

Nei, da hadde den nok vært dyrere. Få lest ut feilkode igjen for uten det så finner du ikke ut noe.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider