Kawaii Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2012 Du sa at kompisen din leste ut feilkode, da går jeg ut i fra at det var feilkode på luftmassemåler som kom opp da eller? http://img.1mobile.com/web/screenshot/2/3/236e55acc084f1b6cc6c20c117464c77.png Den så slik ut. Bare uten lynet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kawaii Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2012 Til trådstarter: Kjør deg en tur. Helt til du merker bilen går dårlig igjen. Så drar du til kameraten din, ikke skru av bilen før du tar en scan. Sjekk bilen, skriv ned feilkodene og skriv de inn her. Så vil du nok få noen smarte svar på hva som er galt Den går dårlig permanent nå. Ingen feilkoder denne gangen. Føles rett og slett ut som at noen har skrudd av turboen. Et par dager før mistet den som sagt noe kraft. Det virket som turboen var forsinket blant annet. Dvs, måtte høyere opp i turtall før det kom krefter. Men 20-30% svakere når de først kom også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Det var en Biltema lmm. En original + jobben koster 2000. Ville en ny løst problemet hvis det var tempføleren? Ingen tvinger deg til å bruke en orginal om du er innom et verksted for å ta en diagnose. Da betaler du kun for å lese ut feilkoder Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kawaii Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Ingen tvinger deg til å bruke en orginal om du er innom et verksted for å ta en diagnose. Da betaler du kun for å lese ut feilkoder Siden en uoriginal varte i èn mnd er jeg ganske klar for en original nå. Og siden det tydeligvis var luftmengdemåleren sist anser jeg sjansene som ganske store for at det er det denne gangen også, med mindre noen har forslag til hva annet det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kawaii Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Nå er OBD-felneldingen fra sist tilbake.. Og samtidig er nå absolutt alt av krefter borte, som sist. Kan dette ha noe med olje å gjøre? Det er eneste fellesnevner. At jeg fylte mer olje i forkant. Jeg er også på kraftig overtid på oljeskifte etter en vel lang bilferie i sommer. Samtidig fikk jeg ikke helt følelsen av at vedkommende på bensinstasjonen som solgte meg oljen hadde stålkontroll på at den var riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Få lest ut feilkode igjen, er det feilkode på luftmassemåler så skifter du til en fra bosch, må ikke kjøpe på møller da meca, mekonomen, bilxtra osv kan skaffe det. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kawaii Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Få lest ut feilkode igjen, er det feilkode på luftmassemåler så skifter du til en fra bosch, må ikke kjøpe på møller da meca, mekonomen, bilxtra osv kan skaffe det. Er ikke det bare samme typen jeg akkurat hadde fra Biltema som tilsynelatende røyk etter 1 mnd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2012 Har du originalt luftfilter og luftfilterboks på bilen? Bare spørr siden luftfilter tilsatt med olje dreper LMM fort. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kawaii Skrevet Oktober 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2012 Har du originalt luftfilter og luftfilterboks på bilen?Bare spørr siden luftfilter tilsatt med olje dreper LMM fort. Jeg vil tro det? Jeg har aldri skiftet, og da jeg kjøpte bilen var alle servicer fulgt hos Møller. Kan det med andre ord ha noe med oljen å gjøre? Er nok minst 10 000 km siden jeg skiftet. Om ikke mer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2012 Har ingen ting med motorolje og gjøre. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2012 Er ikke det bare samme typen jeg akkurat hadde fra Biltema som tilsynelatende røyk etter 1 mnd? Nei, da hadde den nok vært dyrere. Få lest ut feilkode igjen for uten det så finner du ikke ut noe. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg