Gå til innhold

For høyt co2-utslipp golf tdi

Ranger emnet


Glennarn

Anbefalte innlegg

Ja det er nok umulig for meg å svare på.

er det vann på batteriet??

 

Men har du ett mulitmeter??

Vis du har det så start bilen å måt hvor mange volt det er på bateripolene når bilen går.. brude være 14+

 

Vis det er noe som trekker strom når at er av så tar du av ene Batterikabelskoen og setter mulitmetere til at den måler amper. Fest den ene ledningen fra multimetere på Batterikabelskoen og den andre på batteripolen da vill du se hvor mye strøm forbruket er..

Så må du bare begynne i sirings boksen og trekke ut en sikkring så sjekke om forbruet har gått ned.. Når du har sett om det har gått ned setter du den tilbake og prøver en ny..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut av det ang batteriet, var forsterkerene som tok strøm :O Tok ut sikringa og da starta den etter en dag så er nok den.. Men har ett annet spm til den som ser dette, legger det her istedet for å lage en ny.. Skulle kjøre den ut av jobben idag tidlig å rusa den litt, plutselig gikk den på 3 sylindere og røyk blått som f på tomgang :s Kjørte den dit den skulle stå, 3 timer etter skulle jeg sjekke å da jeg starta den gikk den ordentlig men ryker fremdeles ganske så blått av eksosen.. Den går ikke noe dårligere, ikke noe vann i olja eller omvendt. Forslag ?

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes ikke bra ut. Men ikke la deg skremmes av dette kan være alt fra små bagateller til at du har blåstmotoren..

 

Noen ting du må prøve å finne ut av er om den virkelig gikk på 3 syl eller om den kansje fjusket litt på alle.

Et det olje som er skyll i røyen eller uforbrent diesel??

Så du noe på turbotrykket når dette sjedde???

Du burde sjekke turboen først da dette er lett, skru av slangen fra luftfilter som går inn på turbo. Så sjekk om det er mye slakke på akslingen som holder kompresjons hjulet.. Kan være litt slakke opp/ned men ikke mye, vis du dytter og trekker i akslingen skal det ikke være noe slakke..

Å at det er litt olje inne i turboen der normalt..

 

Det at den går på 3syl hørtes ikke bra ut på en diesel men kan være at en dysespiss er def og ikke forstøver ordentelig,liten lekasje i rør mellom pumpe og dyse så den ikke får rett trykk til dysen.. er dysespissen dårlig kan den av og til virke brukbart,

 

Noe annet om er lett å sjekke er å skru av oljepåfyllings lokket og sjekke om det er unormalt mye trykk som ommer ut da, men detter er vel ikke så lett for deg da du ikke vet hva som er normalt. men jenner du noen som har en tdi med samme motor så sammenlign dem.. skader du ett stempel merkkes det da bra på tryet der, men er sjelden det skjer på diesel..

 

Er det lenge siden dieselfilteret er byttet?? Er det tett kan det føre til mye av dette. Feilsøte mye på en td som dro dårlig,å av og til fjusket å røykla alt. Der var det filter i tan som var def. Vis filtere er tett vill pumpen få inn for lite diesel til å bygge opp trykket og du får for lite trykk over dyser som fører til dårlig forbrenning..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes ikke bra ut. Men ikke la deg skremmes av dette kan være alt fra små bagateller til at du har blåstmotoren..

 

Noen ting du må prøve å finne ut av er om den virkelig gikk på 3 syl eller om den kansje fjusket litt på alle.

Et det olje som er skyll i røyen eller uforbrent diesel??

Så du noe på turbotrykket når dette sjedde???

Du burde sjekke turboen først da dette er lett, skru av slangen fra luftfilter som går inn på turbo. Så sjekk om det er mye slakke på akslingen som holder kompresjons hjulet.. Kan være litt slakke opp/ned men ikke mye, vis du dytter og trekker i akslingen skal det ikke være noe slakke..

Å at det er litt olje inne i turboen der normalt..

 

Det at den går på 3syl hørtes ikke bra ut på en diesel men kan være at en dysespiss er def og ikke forstøver ordentelig,liten lekasje i rør mellom pumpe og dyse så den ikke får rett trykk til dysen.. er dysespissen dårlig kan den av og til virke brukbart,

 

Noe annet om er lett å sjekke er å skru av oljepåfyllings lokket og sjekke om det er unormalt mye trykk som ommer ut da, men detter er vel ikke så lett for deg da du ikke vet hva som er normalt. men jenner du noen som har en tdi med samme motor så sammenlign dem.. skader du ett stempel merkkes det da bra på tryet der, men er sjelden det skjer på diesel..

 

Er det lenge siden dieselfilteret er byttet?? Er det tett kan det føre til mye av dette. Feilsøte mye på en td som dro dårlig,å av og til fjusket å røykla alt. Der var det filter i tan som var def. Vis filtere er tett vill pumpen få inn for lite diesel til å bygge opp trykket og du får for lite trykk over dyser som fører til dårlig forbrenning..

 

Jobber som bilklargjører på peugeot og dem bilmekanikerene som jobber der trudde turboen er defekt, skal skru av slangen i morgenkveld å kjenne etter og vet hvordan den skal kjennes ut.. Tenkte kanskje att det var ei el to dyser som hadde "låst" seg fast, ettersom den har stått i over ett år nesten. Bare småkjørt litt.. Jeg har aldri byttet dieselfilter eller olje, så skal gjøre det nå hvis turboen er defekt. Håper bare ikke turboen er defekt da den koster 3500 kr ny og litt stramt budsjett framover ;/

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå undersøkt litt ang bilen, var venstre nærlys som stjal strøm :O Det er jo av men.. Ang turboen så tok jeg av innsugslangen, turbinen var stram å fin men gikk litt tung ut da jeg sammenligna med en annen på jobben..

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er turbotrykket nå da?? helt likk som før??

Skal gå veldig lett rundt. men ryker lagrene og tettingene i turboen bilr du få blårøyk.

Ja, deg mener å. Så må nok skifte den ;/

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner mye billige turboer på eBay - eine der größten deutschen Shopping-Websites

 

Mye billigere enn du finner andre plasser..

 

Er ikke turboene på ebay veldig dårlige da ?

Finner ingen andre steder som er billig, bare til 6000-7000kr å det er uaktuelt!

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke jøpt noen selv fra ebay men er jo ikke noe som tilsier at en turbo fra ebay er dårligere da det er samme produsent som lager turboene..

 

Nei, det er jo forsåvidt sant det... Vet du/dere hvilken turbo som passer på min bil som er litt større enn org ?

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår