JimCKF Skrevet Oktober 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Nettopp kjøpt min første Audi, en 95-mod 2.0, og det er noen ting jeg lurer på. Begge temperaturklokkene mine ligger nede hele tiden. Hvor bør jeg starte feilsøkingen? Hvordan stiller man klokka? Min er en time feil. Lyset i den er forøvrig også gåent. Lett å bytte? Når jeg slipper gasspedalen aksellererer bilen i en brøkdel av et sekund før den sakker ned. Dette gjør at kjøringen min føles veldig nappete. Kan jeg gjøre noe med det? Ellers tror jeg alt er i orden. Veldig behagelig bil for meg som kommer fra Opel Calibra. Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2012 (endret) For å stille klokken drar du forsiktig ut knapp 9 og vrir den til høyre/venstre for timer/minutter. Hvilke temperaturklokker? Kjølevann og olje? Fungerer alt annet? Lyset i klokken og alt annet i panelet er lett å bytte. Instrumentpanelet må da skrues ut, hvordan ser du her --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/281271-guide-demontere-instrumentpanel-og-tenningslas-b3-b4-c3-c4.html Pære 12V 1.1W Napping når du slipper gassen kan komme av feil på LMM eller TPS. Ikke lett å si uten å ha prøvd. Endret Oktober 31, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet Oktober 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2012 Alle andre instrumenter ser ut til å fungere ja. Nåla for kjølevannet flytta seg noen millimeter i går, men den skal vel stort sett ligge på 90 grader vil jeg tro, ikke rett over 50. Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet November 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2012 I dag var kjølevann nære 90 grader på klokka. Dårlig kontakt et sted da? Ser også at høyre framskjerm kommer fra bil med nesten samme kropp. Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 1, 2012 Rapporter Share Skrevet November 1, 2012 Sjekk giver for kjølevannstemp og kabling til denne. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet November 1, 2012 Rapporter Share Skrevet November 1, 2012 Min viste rundt 50C da jeg kjøpte den. Det viste seg at det var termostaten som var gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet November 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2012 Termostaten er ny =\ Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet November 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2012 Sjekk giver for kjølevannstemp og kabling til denne. Hvor finner jeg disse? Bilder? Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 2, 2012 Rapporter Share Skrevet November 2, 2012 (endret) Stter på vannflensen på toppen. Kople leder (til giver) til jord og se om tempmåler går til maks, gjør den det så er nok giveren synderen. Endret November 2, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet November 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 Denne bilen brøler forresten veldig ved pådrag. Veldig rå lyd, men skal det være slik? Går stille og rolig ved vanlig kjøring. Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 8, 2012 Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 Uoriginal eksos og/eller "tom" katalysator? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet November 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2012 Får se på eksosen når jeg roter meg til å se under den. Ser forresten turtallsnåle gå opp litt når jeg slipper gasspedalen, så det er helt klart at bilen kjennes nappete ut. LMM er klasset rød silikon på, så noen har klusset med den >=( Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 20, 2012 Rapporter Share Skrevet November 20, 2012 Digifant-motor du har? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet November 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2012 Det var et godt spørsmål =) Hvordan kan jeg finne ut av det? Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 20, 2012 Rapporter Share Skrevet November 20, 2012 2.0 - Audi - 1995 modell. Enten er det Digifant eller så er det Monomotronic. Digifant har elektroniske dyser, har bilde av en i innlegg #9 i denne tråden (det øverste bildet). Der ser du også LMM helt til venstre i bildet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.