Gå til innhold

Effekt på motor, Golf 2 1,8

Ranger emnet

GolfSport88

Anbefalte innlegg

Hey!

Har kjøpt meg en motor til min golf 2 :) motoren er en 1,8 liters motor med weber forgasser og kvasskam ;) noen som vet hvor mye effekt denne motoren har med dette på? er jo 90hk originalt.

Har fådd godkjennings-papirer på 1,8liters motor i min bil, blir det noe problem med bt siden jeg har annen forgasser og kvasskam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om weberen er en ren "erstatningsgasser" som mange bytter til bare for å få det enklere (slipper vokstermostat osv) så gir ikke den i utgangspunktet noe mer effekt, og kvasskam skal det godt gjøres av apekattene å påvise...

Men om du vil gjøre det helt lovlig så er det egentlig bare å få bremset motoren å så skaffe godkjenningspapirer til f.eks Gti 8v elns, men da kan det hende at de krever at du bytter til Gti bremser... det er evt bare å få bremsepapirer på motoren å sende mail til BT og høre hva de sier, kan godt vere du har under 90hk på hjul og da er det ingen problem i det hele tatt..

Men som sagt, jeg hadde ikke brydd meg en døyt om å fortelle de at du har 15-20 hk mer enn du skal...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken Weberforgasser står det på og hva er dataene på trimkammen?

Som Renax sier er det ikke lett for BT å finne ut hvilken kam du har, gasseren ser de selvsagt umiddelbart. Du må selvsagt si motoren er original og kun har erstatningsforgasser, og skulle den gå litt for godt så kan du jo sette kammen en tann feil (tidligere).

Har selv Weber 32/36 DGV på en 1.8 Audi 80 (88 hk) og 268 Veloxkam. Bilen kjører fra en Golf 2 GTI (112 hk) selv om Golfen er lettere ;) Målt til 110 hk men er kruttsterk helt fra bunn.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider