Gå til innhold

stille inn rattstammen / tannstanga

Ranger emnet

Anders-Audi-ABT

Anbefalte innlegg

Heiz driver av med en audi s6 som jeg har bytta endeledd med stanga, også nå er alt ute av kontroll, føler også at rattet er stilt inn feil også, får ikke noe til å stemme mellom ratt og hjulene (sånn ca at hjula står riktig før firehjulskontroll)

noen som veit om et pungt på rattstammen / tannstanga som man kan stille tilbake på og derretter rette rattet og endeleddene? har prøvd å telle antall runder på rattet fra helt til høyre til venstre og ta midten av det men var ikke så lett :P

takk for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på dette selv da jeg veit at både forstillinga og rattet mitt er skeivt :p

Det jeg har tenkt til å gjøre, er å sette rattet i rattlås til ene siden, så merke toppen av rattet, så sette det i rattlås andre veien for så å merke der også så du finner midten mellom de 2 punktene. Og vips - du har et punkt som du veit at tannstang ++ står i midtstilling ;)

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk)

Suzuki SV650S 2003

Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok hmm, kan fungere det, men veit ikke om rattet er stilt riktig, og det som er problemet er at hjulene går vær sin vei ut og det er så stor forskjell på hvor mye gjenger det er på endeleddet på den ene siden er det nesten ikke noe gjeneger å stille på igjen og andre siden er det masse igjen å stille på, som sagt kan gjøre det du sier Joak, men tror ikke jeg får tannstanga i midten da, så lurer på om det er en eller annen måte å få tannstandga eller rattstammen i midten, fordi de 2 delene er nok ikke vært stilt på men tror rattet har vært bytta etter som bilen er frontskada, håper dere skjønner hva jeg mener :P ^^ takk for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider