Gå til innhold

MC oppkjøring VS bil oppkjøring

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Vell nå er det vår, veia blir bære og det kribler i fingra. Har vært sykkel frelst siden jeg var 8 år, og har nå 2 mopeder (Honda PX 50 og en Suzuki ZR50SL) , en Kawasaki KX 125 1993 og en Suzuki GSX 400E 1981, jeg har derfor sinnsykt lyst til å kjøre opp til mc sertifikatet.

Jeg har kjørt mye sykkel og jeg skal ikke nekte på at det har blitt noen (tusen) mil på MC`n selv om sertifikatet kanskje ikke var innabords? :eek:

Jeg leste på http://www.trafikkskolen.no har gjennomsnittet for antall kjøretimer i Harstad var mellom 12 & 15 timer , jeg ser for meg at jeg ikke kommer til å trenge mer enn et par timer ettersom jeg føler meg dobbelt så trygg på MC kjøring som på bil kjøring. Men så skal det jo sies at jeg ikke har kjørt sykkel i by, mest landevegs kjøring.

Jeg ser ofte sykler som smyger seg forbi i rushen, er dette lovlig?.

Mange her som har MC lappen? hvor mange timer brukte dere og hvordan syns dere det var å kjøre opp til MC sammetlignet med en bil oppkjøring?.

Det nytter ikke hva man sier, MC er noe annet en bil, selv om bil også er gøy da:)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kaksa

Er lovleg å kjøre forbi rushen så lenge der ikkje er sperrelinje.

Forbikjøringa må då også skje inn mot midten av vegen og ikkje ut på skuldra.

Har lett-mc lappen. Tok 10t eller.no

sann pakke løysning som var her.

12500,- kom den vel på om eg ikkje tar heilt feil.

12500 :eek: :eek: :eek:

da har du blitt lurt..

betalte vel rundt 4k for noen timer og oppkjøring

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by duxx0

12500 :eek: :eek: :eek:

da har du blitt lurt..

betalte vel rundt 4k for noen timer og oppkjøring

Hvor lever du da ? i 1985 ?

Sjekker du prisene hos kjøreskoler idag ser du at minsteprisen blir ca 9000kr når det som er obligatorisk er tatt, altså ting man MÅ igjennom for å kunne melde seg opp til førerprøve.

Jeg tok mc lappen ifjor vår hos Bergen Bil&Mc. Hadde en knallgod lærer, jeg hadde aldri rørt en mc før men det gikk kjempefint. Hadde totalt 10 skoletimer.

Til trådstarter:

Siden du er vant med å kjøre i trafikk og kan trafikkreglene inn og ut er ikke dette noe problem når du skal kjøre mc. Du må velge rett sporvalg og fartstilpassing i trafikken.

Videre må du kunne håndtere sykkelen godt. Dvs kjøre i et 8 tall innenfor en ramme på 6*8 meter så sakte du klarer, nødbrems fra 60km/t og hurtig kjeglekjøring uten å velte noe.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg beltalte vell 3850 kr for kjøre timene + 2000på oppkjøringen + 400 for teori hvis jeg ikke husker mye feil

3850

+ 2000

+ 400

= 6250kr

det var for tre år siden, dette var da lett mc. men mener det er samme prisene på tungsykkel.

07 suzuki GSXR750

08 subaru outback 2.0D premium

06 subaru impreza wrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dalheim

jeg beltalte vell 3850 kr for kjøre timene + 2000på oppkjøringen + 400 for teori hvis jeg ikke husker mye feil

3850

+ 2000

+ 400

= 6250kr

det var for tre år siden, dette var da lett mc. men mener det er samme prisene på tungsykkel.

1000kr pr teori kurs, både bil og mc var obligatorisk.

900kr for førstehjelp.

1250kr for oppkjøring.

Tok ein mc-pakke som innehaldt forbikjøring, mc-teori, nødbrems, langkjøring og dei andre obligatoriske kjøretimane(10 til saman eller.no).

9000 - for pakken

1000 - for bilteori

1250 - for oppkjøring.

300 - for avvgifter/teoriprøve osv.

var same prisnivået på alle plassane.

Etter kva eg husker så var det 8t med kjøring, pluss forbikjøring, bilteori og mc teori, førstehjelp som var obligatorisk.

Har hørt at det er den strengaste klassa å få lappen på, korleis du greidde det for masse mindre er godt gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok førerkort ifjor sommer.

1 stk Spørsmål til førerprøven kr 125,00

1 stk Veien til førerkort for MC kr 145,00

1 stk Teori kurs kr 1000,00

10 stk kjøretimer a 45 min kr 4500,00

1 stk Leige Mc klær kr 400,00

1 stk Leige Mc oppkjøring kr 1200,00

1 stk faktura gebyr kr 70,00

Total sum kr kr 7440,00

Tok teoriprøven på 13 min med 14 feil.

Oppkjøring uten annmerkniger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Geir A

Jeg tok førerkort ifjor sommer.

1 stk Spørsmål til førerprøven kr 125,00

1 stk Veien til førerkort for MC kr 145,00

1 stk Teori kurs kr 1000,00

10 stk kjøretimer a 45 min kr 4500,00

1 stk Leige Mc klær kr 400,00

1 stk Leige Mc oppkjøring kr 1200,00

1 stk faktura gebyr kr 70,00

Total sum kr kr 7440,00

Tok teoriprøven på 13 min med 14 feil.

Oppkjøring uten annmerkniger.

Hadde du ikke langkjøring og kjøretest med trafikkskolen ? Det er obligatorisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider