Gå til innhold

Audi c4 v8 motorkode abh fusker/rykker ved lav belastning. Tips?

Ranger emnet

Golf2td

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dårlige tennplugger, lambdasonde, falskluft, feil verdi fra temp-giver?

Det tenkte jeg ikke på, det må vi sjekke! G60 får lignende symptomer når tempsensoren er gåen...

Vi nappa ut en og en tennplugg får å prøve å høre om det var en sylinder, var ikke lett å høre men jeg er ganske sikker på at den går på alle 8... men noen bomtenner innimellom.

Lambda'en nappa vi ut, og da ble det mye verre og andre symptomer, så er nok ikke den...

Å jeg tror vi skrur ut å sjekker alle pluggene før du begynner å kjøpe nye...

Endret av Renax

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

statoil 15-40 mener jeg. Har kjørt på den en god stund nå. Har aldri blitt svart før. etterfuller med jevne mellomrom ser du, kansje påtide å tappe av bunnpannen? at det ligger mye gammelt slam der?. somsakt så fusker motoren en del på vanlig kjøring. kan oljen bli svart når den får alt formye bensin?..

dro foresten av den svarte ledningen til lamda i dag og har kjørt uten denne i hele dag. merker ingen negativ forskjell! kan virke som om den går LITT renere uten lamda. kan det ver tilfelle om denne allerede er deffekt?

motoren har også blitt kjørt med biltema sin olje tidligere.

Endret av Golf2td
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet med fuskin og røkking på vår s6 v8er.. har ikke haelt funnet at av det enda.. en kompis trodde kansje det var kondens på bensintanken så skal prøve og ha på no på tanken og se

Tenkte selv at det kunne ver kondens. så kjøpte en flaske kondensfjerner på esso. men ingen nytte. muligens jeg må spandere i litt bedre kondensfjerner. skal bytte 2 sensorer i dag. kommer tilbake med svar angåede dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider