djurace Skrevet November 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2012 Ja, det fant eg ut :-) men trur du det har noke innvirking på abs-lampa? Har forresten og sjekka sensoren bak... Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet November 26, 2012 Rapporter Share Skrevet November 26, 2012 nei, mener at de ikke skal ha noen innvirkning. er jo bare å hive ut varslerne hvis det. =) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djurace Skrevet November 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2012 jo :P eller lodde ledningane på igjen :) må sei eg ikkje skjønna ka som er problemet. Lampa lyser jo omtrent 50% av tida eg brukar i bilen... Kanskje eg skal reise til verksted å høre :) Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djurace Skrevet Januar 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2013 (endret) Slik ser bilen ut no: [ATTACH]35807[/ATTACH][ATTACH]35808[/ATTACH] Kjem snaart nye klarglass framlykter, baklykter og blinklys :) Lurer også på å senke den 40mm til sommaren :) masse stress å få det godkjent? Endret Januar 7, 2013 av djurace Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Januar 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2013 for å få den godkjent, må du ha en 4hjulskontroll etter at senkesettet er godkjent. du må ha et godkjent senkesett også selvfølgelig. og deretter på biltilsynes for å få skrevet det inn i vognkortet. Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djurace Skrevet Januar 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2013 Men TUV-godkjenning må eg vel og vise til vegvesenet? deretter 4-hjulskontroll og så til vegvesenet? I den rekkefølga? :) Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djurace Skrevet Januar 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2013 (endret) Har montert nye høgtalarar framme: TS-E1002i 10cm 2-veis Coaxialhøyttalere (110W) - Pioneer Høyttalere og subwoofere Stramma handbrekket måtte og til, for bilen sto ikkje i ro i garasjen engang :P No står den på brekket i en 30-40 graders bakke :) Speedometerwire'en hadde også ferie- så måtte ned til girkassa og stramme festa heile veien opp og inn til dasjbordet. Deretter var det en KAMP å få skrudd wire'en inn på gjengane på speedometeret. Fekk så vidt inn handa under dekselet under rattet. Det var så trangt at blod måtte delast for å nå helt fram :P menmen, no er det endelig i orden :) Endret Januar 13, 2013 av djurace Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djurace Skrevet Januar 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2013 Har litt dårlig med lys i bagasjerommet.. (dårlig teikna, men det er her pæra skal stå? det var ikkje pære i då eg kjøpte bilen :p [ATTACH]36037[/ATTACH] Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djurace Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2013 [ATTACH]36108[/ATTACH] fekk delane fra skruvat då: Fått bytta styreledd på høgre side :) var et mareritt å få inn på plass. Dei siste 2-3 mm tok minst 1 time å få inn :p Har også fått inn lys i bagasjerommet, så no går det an å sjå noke. Det neste som står på planen er: Bytte av vannpumpe Skifting av toppdekselpakning sette på nytt oljelokk bytte oljefilter og fylle på ny olje bensinfilter ABS osv... Lista begynner å blir lang.. Men det kjem seg :) bilder kjem etterkvart! Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djurace Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2013 Skulle hatt meg nokon sommarfelgar på bilen og lurte på kor breie dekk ein kan ha uten å ta borti hjulbuane(spesielt framme) ved sving. Tungvint å få dette godkjent på vegvesenet? Fleire ting enn innpress og rulleomkrets som skal stemme? Originalt er det 185/65/15 og trur det er 37,5 i innpress. Tenkte å ha 215/45/17 eller noko i den dur :) isåfall er rulleomkretsen tilnærma lik med +0,6% Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Januar 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2013 Godkjenning av senk, så er det bare å bestille time, og ta med tüv papirer, og hjulstillingspapirer til timen :) Det som er mest utprøvd er 17" felg, et rundt 35, med 215-40/17, større enn det vil nok subbe. ville personlig aldri gått opp i rulleomkrets på en 190 :) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djurace Skrevet Januar 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2013 takk :) med 215-40/17 vil endringane vere på 3.05 cm (-1.56 %) så det er jo godt innanfor grensa :) Men er det noke problem å få godkjent? såg på ei liste over kva kriterier vegvesenet har når dei skal godkjenne men kan no sikkert berre ringe inn å høre :) Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Januar 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2013 Hvis du går for 40-40 senk, med litt tykke fjærputer under godkjenninga, så kan du heller bytte dem etterpå, uten å få noe pes for det :) Så er det nok ingen problemer med å få det godkjent, så lenge biltilsynet der du bor ikke slår seg vrange på tyske papirer :) Vil jo klart vurdere kortere dempere etterhvert og. (men ikke nødvendig om du kun skal senke 40) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djurace Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2013 okay :) fjærpute er det også kalt gummimellomlegg eller det øverst og nederst på fjørene? :) Men er det sånn at vegvesenet etter visning skal surre med dette i fleire veker før dei godkjenner? eller godkjenner dei med en gang? Så veldig mykje lavare veit eg ikkje om eg tørr å ha den :P Er MENGDER av fartdumparar her eg bur -.- Siter Mercedes Benz 190E -90 (solgt)Opel vectra B -97 (kondemnert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet Januar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2013 fjærpute er ei gummipute som ligger mellom fjæra og fjærskåla i toppen :) Det skal være godkjent, eller ikke godkjent der og da, ikke noe om og men. Ser ikke problemet :) Har 60/60 senk selv med 1'er puter, og min er jo litt høy :uhhmmwhat?: Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg