hwfarmer Skrevet November 4, 2012 Rapporter Share Skrevet November 4, 2012 Hei. Har en golf 95" med en defa alarm som forsåvidt fungerer meget bra. Men har et par spørsmål angående slike alarmer. 1. Hvorfor må alarmen automatisk skru seg på 10 sec etter man slår av bilen?, dette resulterer i at alarmen går når jeg skal ut og hente ut noe fra bagasjerommet etter jeg har parkert. 2. På boksen inne i motorrommet står det A og B. Hva er dette? Det er også to knapper på fjernkontrollen, hva er den andre knappen til? 3. Jeg har startsperre så det er ikke bare å koble ut hovedenheten fant jeg ut. Har noen en enkelt guide til å koble om ledningen inne i boksen så jeg kan enkelt koble ut alarmen? 4. Viss jeg går ut av bilen etter en kjøretur, slår som sagt alarmen seg på. Viss jeg da slår den av så kommer den på igjen innen 1 min. Hvordan skal jeg skru den HELT av sånn at jeg kan laste inn varer i bilen eller lignende uten at bilen må stå på tomgang? Inne i hanskerommet står det "Alarm Model 500" Håper på gode svar Mvh frustrert bileier med defa alarm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 4, 2012 Rapporter Share Skrevet November 4, 2012 Du har heilt sikkert ein kontrollboks med masse knapper for innstillinger av diverse ting. Deriblant det du prater om. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 4, 2012 Rapporter Share Skrevet November 4, 2012 Har selv programmert Defa men på den måtte funksjonene programmeres med antall på/av med tenning. Kjenner ikke til 500-serien men det står litt her http://bilradiospes.no/filarkiv/flash/filer/manualer/defa/DEFA_patriot_program.pdf Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mopar-or-no-car Skrevet November 4, 2012 Rapporter Share Skrevet November 4, 2012 Startsperra er enkel. Ledningen til starteren er klipt bak på tenningslåsen og koblet sammen med en ledning fra defa enheten. Så går en annen ledning fra defa boksen til starteren. Bare klipp av ledningene til defa boksen og skjøt sammen ledningen til starteren igjen så er du kvitt startsperra. Ledningene til startsperre går inn på en kontakt med 4 tykke ledninger så den finner du lett. Det eneste du trenger å gjøre for å deaktivere alarmen er å dra ut denne kontakten og skjøte sammen ledningen til starteren. Hvis du vil deaktivere funksjoner på alarmen må du ha pin koden til den. A og B knappene på sirenen i motorrommet er for å skru av alarmen hvis fjernkontrollen er tom for strøm. Den andre knappen på fjernkontrollen er til andre ting, kan brukes til å åpne og lukke elektriske vinduer blant annet, men da må man ha en egen boks. 500 ble vel solgt på 90-tallet så at den fortsatt fungerer er jo et under. Siter 1999 Chrysler 300M 2.7 LR2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hwfarmer Skrevet November 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2012 SKal ut å prøve :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg