Gå til innhold

Hvordan forbedre lys i frontlyktene

Ranger emnet


JimCKF

Anbefalte innlegg

Er rimlig dårlige lys, både nær og fjern, på min bil. Kjent fenomen? Det er vel ulovlig å montere Xenon men burde jeg gjør det like vel? Andre løsninger?

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

'95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "skikkelige pærer" da? Hadde montert relé på denne måten på den forrige bilen, da den hadde samme problem (gamle morkne kabler med mye spenningsfall). Der hadde jeg Xenon i fjern også, og ble aldri stoppet.

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

'95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osram nightbreaker er gode pærer

 

Xenon i fjernlysene er vel ikke noe problem, så lenge du har egne fjernlys pærer. Har nettopp hatt en Honda Accord på PKK kontroll. Sitter xenon kit på fjernlysene der, og bilen gikk igjennom uten feil (iallefall på fjernlysene)

Endret av Thoka85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å kjøre med xenon trur jeg.. siden a6 kom med dette som ekstrautstyr, så skal sikkert mye til før du blir stoppet med dette etter veien.. ble det en gang selv når en pære hadde gått føyken. Fikk bare beskjed om å bytte ut den pæra av politiet.

Endret av vegard19

Bmw 316 (e36) R.I.P

Bmw 320 (e36) Solgt

Nissan Primera (p11) Solgt

Audi 2.6 (a6) 95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem har nightbreaker på bilxtra og torshov iallefall.

 

Link <- Her finner du kanskje xenon kit.. Er ikke så vanskelig å finne hvem som selger det

 

Men du vet reglene for bruk av xenon? Vi trenger ikke å fortelle deg det?

Endret av Thoka85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke regler tenker du på da? Det jeg vet er at man må ha automatisk høydejustering og lykterspylere for å få bilen godkjent med Xenon. Min bil har, så vidt jeg vet, kun spylere. Men som jeg sa har jeg hatt det på en Opel Calibra tidligere, uten å bli stoppet. Det skader kanskje også reflektorene mer enn vanlig, og det kan være viktig at de og glassene er i god stand før montering?

 

EDIT: Hehe, så på linken din. Tenkte kanskje noen hadde erfaring med en norsk forhandler, kanskje til og med Audi-spesifik ;)

Endret av JimCKF

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

'95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di reglene der virker det som ingen bryr seg om uansett :) Jeg har kun montert i fjernlysene pga dårlig fultlys. Men hjalp betraktlig med xenon. Så er til å anbefale ;)

 

prøvde en gang i nerlysene også men det hjalp ikke mye mot bedre lys egentlig.. men ser mye finere ut da :) mulig lampene mine er litt slitte

Bmw 316 (e36) R.I.P

Bmw 320 (e36) Solgt

Nissan Primera (p11) Solgt

Audi 2.6 (a6) 95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DIY > kjøpe ting. Dette skal jeg gjøre =)

 

EDIT: Hva er greia med at noen monterer "S6 linselykter"?

Endret av JimCKF

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

'95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Quattro73 kan kanskje legge den til i DIY-tråden? =)

 

Den ligger der allerede, har gjort det lenge - A6 C4 - Rense linselykter ;)

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/275970-samletrad-div-guider-og-diy-audi.html

Ligger også i C4-forumet - DIY/FAQ ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår