Gå til innhold

Rimelig oppgradering av front- og bakhøyttalere til Audi A4

Ranger emnet

NorwegianSF

Anbefalte innlegg

Vil først og fremst si at jeg er helt ny på dette med anlegg i bil så det er mulig jeg spør dumt :P

Fra før så har jeg helt standard oppsett(4" meg fortalt) som er koblet til en Audi Symphony-spiller. Av musikk så hører jeg en del på techo, 80s og noe metal fra tid til annen. Jeg har sett litt på 5,25" og håper at dere kan komme med noen gode forslag(med litt god bass helst). Er det lurt å bytte høyttalerne i bakdørene også? Bør jeg lage større hull i døra der høyttalerne er for å slippe ut mer lyd eller holder det som alt er?

Jeg regner med at jeg må ha en forsterker til dette og spørsmålet er da: Hvilken skal jeg velge? Fint om jeg kan få noen forslag her som ikke koster skjorta :P

Om det er noen andre duppeditter jeg bør/må ha så er det bare å nevne det, er som sagt helt ny på dette med anlegg i bil :P

Audi A4 (B5 Full facelift) Stasjonsvogn 1999, 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første da, så burde du gi oss en liten +/- maks pris på hva du vil bruke. Vi kan godt gi deg forslag som koster dobbelt så mye som bilen din.

Høytalere bak trenger du ikke, bruk heller de pengene på å kjøp bedre front høytalere. Få tak i 4 -> 5.25" adapter ring. Da vil du fort få bedre lyd. Om du vil ha bass så må du ha basskasse bak. Ikke så mye dyp bass i 5.25" høytalere hengende i dørtrekket på en Audi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting du kan gjøre er å bruke søke funksjonen her på forumet. Det er 728 andre her inne med samma bil, og 443 av de har spurt om det samme. Så om du bare leser igjennom noen av de så vil du nok finne svar på det du lurer på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilen har kompsett så lønner det seg å kjøpe det. Diskanten sitter øverst med dør håndtaket på innsiden, og mellomtone delen mot beina dine.. Så ja, det lønner seg å kjøpe det. F.eks Focal Access 130A koster ikke mye, og passer rett inn. Brukte det settet på en A4 jeg hadde tidligere. Men da må du huske å kjøpe adapter ring.

Men siden du bor i sandefjord så kan du jo bare ta en tur til Tønsberg og høre med de her:

Bilstereosenteret.no

De har alt du trenger, og de vil nok hjelpe deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider