Gå til innhold

Diverse problemer med mercedes 190E

Swefty

Anbefalte innlegg

Mercedes 190E. 1.8 liter 1992.

1 Problemer med å starte når motor er kald. Motor starter smertefritt når den er varm. : Få ordnet kaldstartproblemet!

(Nye plugger, fordelerlokk, rotor, ledninger, overload protection relay)

2 Driftstemperatur stiger kun til 70 grader ved kjøring!(termostat er byttet!) : Få 80 grader driftstemp!

3 Ulyd fra viftereim. Hjelper med remspray på nederste lille hjulet... : Få fjernet ulyd!

Det jeg trenger er et verksted i Oslo som er gode på Mercedes, eller en mekaniker som kan se på bilen min, mot betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kan være defekt temperaturføler slik at motoren ikke får nok bensin når den er kald.

2. 70-80 grader er omtrent normal driftstemp, spørs jo hvor nøyaktig tempmålern i instrumentet er, kan være at vifta henger på hele tiden?

3. Er reima tørr og sprukken? Kan være sliten reimstrammer og. Reimspray er bare noe klineri som hjelper i noen få minutter.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. kaldstartdysa, fungerer denne som den skal, sjekket (byttet) bensinpumperellet? dette har fler funksjoner.

2. Min ligger på driftstemp på ca 85 på vann og ca 60 på olja. sjekk som nevnt, om vifta virker hele tiden.

3. som nevnt, reimstrammeren eller reima, bytt begge deler. (min hyler i sevopumpa når det er fuktig ute)

Mvh

Stian

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]34683[/ATTACH]

The coolant temp sensor tells the ECU how cold it is, so the ECU can richen up your fuel mixture accordingly.

This replaces the " choke " of yesteryear.

If the sensor does not function properly ( indicating a warm engine ) the fuel mixture would be lean...

Hva heter denne delen, og hvor får jeg kjøpt den? Link... takk!

Er denne delen lett å bytte?

Skal jeg prøve å dra den ut, også starte motoren?... Se hvordan det går?

post-73872-13804854616995_thumb.jpg

Endret av Swefty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den jeg skrev om som nr 1. i mitt første innlegg. Heter temperaturføler for motorstyring. Den får du kjøpt alle steder hvor du kan kjøpe bildeler. Meca, mekonomen, bilxtra, merkeforhandler.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider