hundråførr Skrevet November 5, 2012 Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 har en 2000 model passat 1.9tdi, med en snål feil, jeg får ikke varme fram til varmeregisteret, ikkeno sensor feil eller slikt, rett å slett varmvannet som ikke kommer frem, spylte først igjennom varmeregister, kjøleren til oljefilter og gjennom toppen, ikkeno tett, byttet vannpumpe og termostat som var ett reint h.......te, hjalp litt, mn problemet kom fort tilbake, noen som har en go ide på hva det kan være???? motortempen er som den skal være å alt ellers virker som normalt. tar man av slangen som går fra varmereister og inn på topp tar det lang tid før det pipler litt vann ut av registeret, men ikke slangen hjelp:-))) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 5, 2012 Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 Vannet skal sirkulere via varmeregister selv om termostat er lukket. Sjekket at slanger til varmeregister ikke er tette? Ikke luft i systemet? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hundråførr Skrevet November 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 har spylt igjennom slangene, fikk igrunn ikkeno inntrykk av at det var tett noen plass, tok av slangen til varmeregisteret og venta til det kom vann og monterte det sammen igjen, fungerte fint i noen dsger for så å fr problemer igjen, skal jo ikke være nødvendig å måtte lufte en masse ganger, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hundråførr Skrevet November 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 skulle nesten tro at det ikke var trykk nok til å føre vannet opp til registeret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 5, 2012 Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 Kan virke som om du har luft i systemet, og forstår jeg deg riktig så kommer luften tilbake? Defekt toppakning? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hundråførr Skrevet November 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 vet ikke om topppakningen er tilfelle, rart da at alt ellers fungerer, med tanke på motortempen, den er stabil, strider jo litt imot prinsipper hvis pakninga er gåen og trykket kjøres ut i vannet, man bør jo merke det da å andre måter også, nå er det sånn at det bilen til en slekning å den ble kjøpt med problemet med varmen, derav bra pris, fikk den hit å som sagt byttet pumpe og termostat, fikk på ny frostveske å luftet systemet, virka bra som bare det, og sendte slekningen avgårde, og har nå, en uke etterpå fått høre at samme feilen er tilbake, da blir jeg litt rådvill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hundråførr Skrevet November 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 ingen som har en god ide her?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamelot Skrevet November 29, 2012 Rapporter Share Skrevet November 29, 2012 Har akkurat samme problem som deg....på samme type/modell :-/ Hos meg dukket det opp etter bytte av vannpumpe, men jeg mistenker at det er radiatortettemiddel som har gjort varmeregisteret tett.... Jeg ser også at det ikke er noe særlig med trykk opp mot inntaksslangen..... Har levert bilen inn for sjekk nå, men først innskytelse til verkstedet var at varmeregisteret måtte byttes.......Å bytte varmeregister koster flesk... Skal melde i fra om jeg kommer noe videre her. Jeg har kjørt gjennom systemrens på det, og har ikke tenkt å gi meg helt med rensingen enda..Neste ut er sitronsyre og varmt vann :-) /thomas Siter /thomas ---------- 2005 Volvo V70 D5 Summum 163hk 2000 Passat 115hk TDI PD x-1999 Passat 1,6 (krasjet - se avatar) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hundråførr Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2012 Har akkurat samme problem som deg....på samme type/modell :-/ Hos meg dukket det opp etter bytte av vannpumpe, men jeg mistenker at det er radiatortettemiddel som har gjort varmeregisteret tett.... Jeg ser også at det ikke er noe særlig med trykk opp mot inntaksslangen..... Har levert bilen inn for sjekk nå, men først innskytelse til verkstedet var at varmeregisteret måtte byttes.......Å bytte varmeregister koster flesk... Skal melde i fra om jeg kommer noe videre her. Jeg har kjørt gjennom systemrens på det, og har ikke tenkt å gi meg helt med rensingen enda..Neste ut er sitronsyre og varmt vann :-) /thomas det viste seg at topp pakninga hadde begynt å lekke, slapp ørlite kompresjon inn i kjølesystemet. å siden varmeregisteret er det høyeste punktet så la lufta seg der, dro av toppen en tiendels mm, skulle ikke mer til nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2012 dro av toppen en tiendels mm, skulle ikke mer til nei Mener du at du dro til/strammet til toppen? Problemet er ikke borte selv om symptomet er borte. Du vil antageligvis om ikke veldig lenge få samme/andre symtpomer på at toppakningen er gått igjen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hundråførr Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2012 rettelse: planet toppen en tiendels mm :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2012 Hvis du hadde av toppen byttet du vel også pakningen? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hundråførr Skrevet Desember 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2012 Hvis du hadde av toppen byttet du vel også pakningen? joda, pakninga ble bytta den å :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg