Gå til innhold

Tips/Hjelp til helt nytt anlegg i Volvo 850

Ranger emnet

Magnussen

Anbefalte innlegg

Er vell mer enn nok slike tråder her inne, med ungdommer som ikke har peiling, så beklager men her kommer jeg med en til:

Har planer om nytt anlegg i en Volvo 850, er villig til å bruke mye tid og gjøre ting selv, som å lage basskasse osv, for å få mer lyd for prisen. Jeg må vell si meg kresen på lyd, og har samtidig en smal lommebok, noe som er en dårlig match og gjør dette til et langtidsprosjekt.

Så sitter her med blanke ark og surfer meg frem og tilbake uten å ane hva jeg ser etter, så kom gjerne med tips, ledetråder og gjerne litt kunnskap som vell trengs om dette skal gå.

Så langt har jeg kommet fram til at dette kan være et alternativ?:

JBL GT5-2402BR Dobbel basskasse - Bilradiospesialisten - Subwoofer i kabinett

Ellers er alle ark blanke, takker på forhånd for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du starter med å si at du kan lege kasse selv, og det eneste du har funnet foreløbig er en ferdigkasse??

Det første du må ha er en ok spiller, når den er på plass så trenger du et godt frontsett, neste trinn blir de forsterker til frontsettet, så kan du begynne å tenke på bass ;)

Så hva har du, og hvor mye penger kan du bruke nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du starter med å si at du kan lege kasse selv, og det eneste du har funnet foreløbig er en ferdigkasse??

Det første du må ha er en ok spiller, når den er på plass så trenger du et godt frontsett, neste trinn blir de forsterker til frontsettet, så kan du begynne å tenke på bass ;)

Så hva har du, og hvor mye penger kan du bruke nå?

Jeg har noen som kan bygge kasse for meg, og tenkte ikke på ferdigkassa men heller det inni og at jeg kan spare penger og kanskje også få bedre lyd med å kjøpe tilsvarende det som er inni og bygge kasse.

Nå har jeg egentlig ingenting, spiller og det som er igjen av diskanter er elendig.

Tenker å kjøpe bit for bit over tid når jeg får penger, men hadde håpet at 5-10k skulle holde.

Takk for respons :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, da har jeg hvertfall noe å gå etter som en start, takk. :)

Men jeg la merke til at DEH-X6500dab ligger til 1.698, og jeg har mulighet til å kjøpe DEH-8400BT til samme pris, er dette noe jeg bør gå for? Leste litt på det, men selv klarer jeg ikke å finne noe spesielt som skiller de to, annet enn at DEH-8400BT kanskje er en nyere version?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både hatt 8400BT og 6500DAB. Bruker 6500DAB nå og lyden er kjempe god. Helt super. Minuset med 6500DAB er at den ikke har bluetooth, og ikke så mange innstillinger på lyden som 8400BT har. Plussene med 6500DAB er jo DAB+ delen (iallefall der man har signaler. Veldig god lyd på radioen da) USB og AUX kontaktene sitter i fronten, og ikke bak på spilleren. Og det er sterkere lys på displayet på en 6500DAB (kan så klart dimmes ned).

Jeg synes 6500DAB er en bedre spiller enn 8400BT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey takker for svar på dette. Har noen av dere noe erfaring på Sony spillere? Kan vell kalle meg Sony fan, og kom over denne her, som jeg kan få til en pris mellom 2-3k XAV-601BT | Multimedier i bilen | Technical Specifications | XAV601BT.EUR | XAV601BT | Sony . Denne må vell være super, litt stivere pris, men forsto det slik at den er verdt pengene og koster egentlig rundt 5k. Plus at den lille guttongen i meg skrek litt av glede da han så skjermen :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...