Gå til innhold

Bensinforbruk?

Gjest BilDilla

Anbefalte innlegg

Gjest BilDilla

Ej he en sierra 2,0L OHC (forgassar) 3-dørs combi som veg 1075kg + fører, med 4 trinns man. gir.

Når ej som oftest berre kjøre småturar, som oftest kaldstart og motoren ikkje blir skikkeleg driftsvarme på turen, kan ej kjøre ca. 75 km på 10 liter (95 blyfri). Det blir eit forbruk på 1,33 liter/mila.

Ej kjører heilt vanleg/roleg. Er ikkje det ganske høgt forbruk? Er her andre med samme motor som har målt forbruket sitt?

Noken som he evt. forslag til ka ej kan gjer for å redusere forbruket mitt? Eller har dei berre so høgt forbruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BilDilla

Ej he en sierra 2,0L OHC (forgassar) 3-dørs combi som veg 1075kg + fører, med 4 trinns man. gir.

Når ej som oftest berre kjøre småturar, som oftest kaldstart og motoren ikkje blir skikkeleg driftsvarme på turen, kan ej kjøre ca. 75 km på 10 liter (95 blyfri). Det blir eit forbruk på 1,33 liter/mila.

Ej kjører heilt vanleg/roleg. Er ikkje det ganske høgt forbruk? Er her andre med samme motor som har målt forbruket sitt?

Noken som he evt. forslag til ka ej kan gjer for å redusere forbruket mitt? Eller har dei berre so høgt forbruk?

Det er jo en forholdsvis stor motor... pluss atte det er gasser gjør jo ikke saken bedre.. Monter en vakummåler.. kansje du klarer og presse den ned i 1 liter.. Min is bruker ca 1 liter på milen =)

BMW 523 E39 97mod

Ford Sierra 3dørs 86mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BilDilla

Beste du kan gjøre er å få montert en motorvarmer hvis du kjører ofte småturer.....sparer MYE bensin på den måten.... Gjorde det selv jeg...sparte ca. 0,35 på mila....

Pluss at varmeapparatet var varmt fra første stund på vinteren :)

Mvh. Kim Henriksen

onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuperFuelmax blir faktisk levert med nye biler, i alle fall bruker General Motor dette på alle sine "nye produkt". Mine personlige erfaringer på familiebilen vår(3.0l mercedes) var ca 1l pr mil før, og etter var det 0,65-7. Dette er jo ok spørr du meg... Så det funker... Vil du vite meir kan eg spørr pappa, han veit mykje om det, og selg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man søker etter fuelmax på internett finner man kun info fra de som forsøker å tjene penger på dingsen (bortsett fra dommen for misvisende markedsføring nevnt over)

Er det noen der ute som har såpass greie på termodynamikk at de kan bekrefte at ufullstendig forbrenning gir såpass stort forbedringspotensiale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Vet ikke om det er så veldig relevant til denne threaden, men jeg har en DOHC som jeg har pleid å kjøre 95 blyfri på. Når jeg skulle teste 98 blyfri en stund fant jeg ut at bensinforbruket gikk drastisk ned.

Er det i bare mitt tilfelle at dette har skjedd, eller var det feil av meg å fylle 95 på tanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider