Gå til innhold

Bensinforbruk?

Gjest BilDilla

Anbefalte innlegg

Originally posted by BilDilla

Ej he en sierra 2,0L OHC (forgassar) 3-dørs combi som veg 1075kg + fører, med 4 trinns man. gir.

Når ej som oftest berre kjøre småturar, som oftest kaldstart og motoren ikkje blir skikkeleg driftsvarme på turen, kan ej kjøre ca. 75 km på 10 liter (95 blyfri). Det blir eit forbruk på 1,33 liter/mila.

Ej kjører heilt vanleg/roleg. Er ikkje det ganske høgt forbruk? Er her andre med samme motor som har målt forbruket sitt?

Noken som he evt. forslag til ka ej kan gjer for å redusere forbruket mitt? Eller har dei berre so høgt forbruk?

En sånn motor som var i Taunusen jeg krabba rundt i før,gikk på rundt literen på herjekjøring...0.89 med blandet kjøring,0.71 etter at jeg kastet automatchoken til Gokk og vred opp tenninga til 13 grader grunnstilling,istedenfor Ford's anbefalte 8 grader. PS,Alle OHC'ene før IS'en skal gå på 98....og på 98 kan du ha 13 grader på tomgang,uten å få tenningsbank under ape-kjøring... :) Øker jo tenninga over hele registeret ved å vri fordeleren..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nitros

Tror du det blir bedre å stille stille tenningen min til 13 grader? har en Sierra Sedan 2.0CL 88"

Og hvordan vet jeg at det er 13grader?

På det nederste reimhjulet er det et topp-merke og flere tenningsmerker...henholdsvis 6.8,10 og 12 grader...et snev mer enn 12,eller på tolv blank,så hjelper det...men å montere manuell choke og sette co-en til ca 4 blank kutter nok mest ned på små-kjøring med mye starter...da kan du ta av choken etter 10-15 sek,isteden for at den henger med i 5 minutter... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider