Uno_Racing Skrevet November 6, 2012 Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 Har hatt en Mondeo 2001 modell i snart et halvt år, og har hatt få problemer med den. Men nå i idag dokket det opp et lite problem. Den starter ikke. Når jeg vrir om tenningen hører jeg et lite klikk, men ikke noe mer. Strøm og lys fungerer som normalt og ingenting kutter ut. Prøvde med jump-starter da jeg mistenkte dårlig batteri, men dette gav samme resultat. Har ikke prøvd å dytte bilen i gang, men er ganske sikker på at dette vil fungere. Kommer til å prøve dette senere idag etter jobb. Har ikke prøvd å lade opp batteriet, men når ikke jump-starteren fungerte har jeg liten tro på at opplading har noen annen effekt. Kan starteren være defekt eller dårlig jording som er årsaken? Som sagt er det et klikk når jeg prøver å starte, mens lys og instrumenter fungerer som normalt. Har heller ikke merket noenting som skulle gi en forvarsel for at dette kunne skje. Har startet alle gangene ellers og det var kun i dag at den ikke ville starte. Prøvde omtrent 10 ganger, men fikk samme klikket hver gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AUDIMOTORS Skrevet November 6, 2012 Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 dårlig Kontakt prøv pusse gjordingen kan være tæring som er årsaken! eller +en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Uno_Racing Skrevet November 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 dårlig Kontakt prøv pusse gjordingen kan være tæring som er årsaken! eller +en Skal prøve å pusse når jeg kommer hjem. Får håpe at det ikke er noe større problem enn det..:wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 6, 2012 Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 Sansynligvis defekt starter, innslaget som er utslitt. Du kan måle om det kommer fram 12 volt på den tynne ledningen som går inn på starteren når du holder nøkkelen i startpossisjon. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Uno_Racing Skrevet November 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 Sansynligvis defekt starter, innslaget som er utslitt. Du kan måle om det kommer fram 12 volt på den tynne ledningen som går inn på starteren når du holder nøkkelen i startpossisjon. Synes det er rart at det ikke er kommet en liten forvarsel om dette. På min tidligere bil(oppstart m/rotor) ble starteren gradvis dårligere da den tilslutt tok kvelden etter et par uker med dårlig oppstart. At det skal skje så plutselig er litt rart synes jeg. Derfor heller jeg mer mot en eventuell strømsvikt til starter eller en jordingsfeil, men jeg er ingen kyndig mekaniker. Skal få noen som er litt mer kyndig til å se på det til helgen, men håper at det kun er en ukontakt en eller annen plass. Skal få prøvd å målt volten til helgen da jeg ikke har utstyr til det hjemme:) Ellers blir det en del timer med demontering og montering av starter da det ser trangt ut i motorrommet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 7, 2012 Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 Holder en knapp på def. starter Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg