MUSTANG4LAIF Skrevet November 6, 2012 Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 (endret) mornings. Så smått planer om å ta inn en nyere mustang over grensa. Mest akutelt blir biler fra Tyskland eller Sverige. Gjort utrolig mye research de siste årene, men alltid greit å høre med folk før man gjør noe man vil angre på, huh. Har forøvrig planer om å kjøpe bilen, betale moms og la den stå. Blir nok stående i minimum 3 år så blir nok dessverre ikke å se på norske veier før den tid, på hvite skilter i alle fall;) Lurte på litt rundt priser på utenlandske side og momsfradrag. Er vel slik at de fleste priser du finner på tyske side og bytbil.com er inkl. mva? Så trekker da fra 25(?)% av prisen. Etter dette, for svenske biler trekker jeg dermed ifra nye 15% på grunn av valutakursen går jeg ut ifra. Skal jeg da legge til 25% til summen jeg står igjen med etter alt dette er trukket fra for å få norsk moms ved grensa eller er momsen av opprinnelig kjøpsum inkl.mva og svensk moms? Momsen er jo ikke "avdragbar" på de fleste biler. Betyr dette at jeg MÅ betale dobbel moms? Skjønner ikke dette, i og med at man ikke kan betale moms to ganger i følge lovverket, stemmer dette? Også littegranne usikker rundt regler om rød skilter. Noen som vet nøyaktig hvor mye dette koster pr.dag og hva slags grunnlag man må ha for og få dem? I tillegg har en bekjent veldig mange kontakter innen bilbransjen og driver selv med import av motordeler. Noen som vet om noen lure knep for å slippe moms i det hele tatt? uten å eie bilselger firma selvføgelig. takk for eventuelle svar. Er klar over alt rundt avgifter og ombygninger så dette er under kontroll, heh;) Endret November 6, 2012 av MUSTANG4LAIF Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.