Tsbusa Skrevet November 6, 2012 Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 God Kveld! Jeg og madammen var i en bilulykke i begynnelsen av Oktober. Vi ble begge sjukemeldte i èn uke. Jeg får sjukepenger. (Ting hos oss fungerer bra). Madammen jobber som servitør hos en Asiatisk Resturant, der sa arbeidsgiveren at de ikke betalte sjukepenger pga hun fikk "gitte" timer. Men etter 14 dager, betalte NAV penger. De har forskjellige vakter, noen uker jobber de hver dag, andre ganger få dager osv. Hun hadde egentlig vakter den uken hun ble sjukemeldt. Jeg synes dette hørest rart ut, da det står på NAV sine sider at man har RETT på sjukepenger, men finnest det noen "unntak"? Noen som har litt mer peil på dette? Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet November 7, 2012 Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 Om hun er vikar har hun ikke krav på sykepenger, sålenge hun ikke har fått vakter. Men slik som du sier, om hun har fått vakter utdelt av sjefen sin skal hun få sykepenger for disse. Men det stemmer at etter 14 dager betaler NAV dette, ivertfall når man er fast ansatt. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg