Gå til innhold

Senking.. med klemmer?

Ranger emnet


JimCKF

Anbefalte innlegg

Enkelte butikker selger klemmer for å sette på fjerene. Hva har dere å si om dem? Hvis det er bare piss, hvor bør jeg kjøpe senking til min '95 2.0? Gjerne så billig som mulig.

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

'95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, de som biltema selger? Hold deg LANGT unna.. Hva om de plutselig ryker midt i en sving, og bilen får et lite kast opp.. er du heldig så forsetter du på veien.. er du uheldig så havner du langt nedi grøfta... Og det kan bli dyrt.. Da er det bedre om du kapper av original fjærene... Men beste er å kjøpe senkefjærer

 

Dette er billig, senefjærer til Audi 100, C4 hos Parts and Retards

Endret av Thoka85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenke meg det var noe slikt med de klemmene ja.

 

Fjerene du linka til er 30/30 eller 45/30. Det vil selvfølgelig si 45 forran ja? Var på Sverige-tur med bilen her om dagen, og med bagasjerommet fult av sprit og Cola pekte fronten rett opp, så vil ha mer senk forran enn bak.

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

'95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel kjøpt gummiforinger for å klemme inni fjerne også.

 

Det kjøpte jeg til bilen min idag. Jeg har slitte fjærer forran.. så måtte få opp nesa litt til jeg får byttet fjærer på bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke så tungvindt som Remulade beskriver, faktisk.

Du har en snarvei du kan ta. Kjøp denne, så skrur du ut demperen via dempertårnet, komprimerer fjæra og tar den ut. Du kan også bruke spett til å presse ned fjærbeinet mens du tar ut fjæra.

 

Bak er det 4 muttere du skrur ut (pr. demper), så har du fjær og demper i hånden.

 

Tok meg 2 timer å bytte alle 4 fjærene med hjelp av en kompis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg anbefalte bruk av spett for å dra ned fjærbeinet.. :) Det funket helt ok. :)

 

Aller best om bilens front står på bukker slik at ikke stabstaget presser hjulet opp (begge forhjul over bakken). Men ja, går utmerket å skifte fjærer foran uten å ta av fjærbein :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår