Trepeis Skrevet November 7, 2012 Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 Hei. Golfen min (Golf 4 1,9TDI 4motion) lager en knake-lyd (nesten ABS-lyd) ved hardt rattutslag til venstre. Denne ulyden kommer bare ved veldig lav hastighet fra stille stå. Etter at snøen kom merker jeg at denne ulyden også kommer når det er glatt og jeg prøver å kjøre fra stille stå. Jeg tror derfor at lyden kommer på grunn av 4motion-systemet. Er det andre som har vært borti samme problemet og er det noen der ute som vet hva som kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 7, 2012 Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 4-motion systemet virker kun når hjulene spinner så tviler på at det har noe med det å gjøre. Kan for eksempel være fjørbeinslageret som går tungt. Kan være drivknuta også for eksempel. Ikke lett å gi et fastitsvar uten å se på det. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 7, 2012 Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 Om det kommer harde klikkelyder ved fullt rattutslag og igangsettelse så kan være defekt drivknute som opelduuden nevner. Om lyden kommer når du vrir på rattet, da kan det være fjærbeinlager. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trepeis Skrevet November 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 Det kommer ikke noe lyd i det jeg svinger på rattet nei, men kommer når jeg kjører fremover med fullt rattutslag. Hvis det er drivknuten, skulle ikke mekanikerne ha oppdaget dette ved service? Eller er det ikke noe som de bryr seg om? Og ja, det er veldig harde knaselyder/klikkelyder. Hvis det er drivknuten, bør jeg da gjøre noe med det så snart som mulig, eller trenger jeg ikke å bry meg om det enda? Hvis dette ryker, låser hjulet seg, eller skjer det noe mindre dramatisk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 7, 2012 Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 Bytt drivknuten, du vet aldri når den tar kveld helt, og da står du der ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trepeis Skrevet November 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 Takk for svar :) Er litt mindre bekymret iallfall :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet November 8, 2012 Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 Er nok enten drivknuten, eller så kan det jo også være en foring i bærearmen :) det har gått på min.. Så får en fin ulyd.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 8, 2012 Rapporter Share Skrevet November 8, 2012 Er forskjell på lyden da drivknuten lager jevn klikkelyd (når defekt) som følger bilens fart, lyd fra foring er ikke så "rytmisk" ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg