Gå til innhold

...Forsterker kutter ut etter en stund...

Ranger emnet

Tommeliten

Anbefalte innlegg

Problemet er at forsterkeren kutter ut, etter en liten stund, eller temmelig raskt når jeg har litt volum på....

Den har ikke gjort dette før, den lyser ikke lenger grønt, men med rødt "protection"...

Noen som vet hva det kan være....har ikke endret noe siden den ble installert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mark1

Sjekk at den får nok kjøling, at alle luftekanaler o.l. er åpne osv.

For du har ikke endra på oppsettet sånn at det blir mindre motstand på høytalerne ellerno?

Oppsettet var helt det samme når problemet kom, det er derfor jeg ikke forstår helt hvorfor den skulle begynne slik...

Forstekeren fungerer en liten stundt igjen hvis jeg slår av spilleren, og så på igjen... den slår seg ikke på hvis jeg ikke slår av spilleren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde et lignende problem med min og.. sjekk om jordingen er ok!! kan hende du må skrape litt lakk eller noe sånt.. det måtte jeg.. og pass på at den sitter skikkelig godt fast etterpå!! om den er litt løs kan det slå inn på systemet og!!

min var litt morsom den.. i hver venstre sving kutta den ut.. så bytta den på til hver høyre sving..så til slutt når jeg kjørte rett fram.. da kom det bare lyd i svinger..hehe

tru jeg tilta vinkler på forsterkeren eller..hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra litt i kablene for å sjekke at alle kabelsko sitter godt (lederne skal stå helt i ro). Bytt evt. ut dårlige kabelsko hvis du har brukt det (sånne gamle jerngreier som oksiderer fælt), og sjekk at jordingspunktet ditt er pusset godt nok, og puss litt mer uansett. Revurder hvor du skal plassere jordingspunktet om dette ikke fungerer. Jeg hadde samme problem som deg og det viste seg at jordingen var mildt sagt dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sirsnare

Jeg bytta akuratt spiller`n min i helga, og da fikk jeg omtrent det samme problemet, men der var det styrestrømmen til forsterker`n, som jeg tok i fra spiller`n (REM), som det var dårlig kontakt på, bytta styrestrøm, og nå funker det som fÆ`æn..

Kan jo hende det er noe sånt no...?

I min mening lite sannsynlig fordi forsterkeren kutter når han drar opp volumet. Hvis remoten kommer og går tror jeg ikke det ville gitt utslag kun når han spiller høyt :) Min forsterker ble helt død når jeg hadde trøbbel med remoten.. (ikke kjøp sånn signalkabel med bitteliten remotekabel mellom H/V-kanal, det er noe DRITT kan jeg love deg) Sjekk jordingen først hvert fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Dra litt i kablene for å sjekke at alle kabelsko sitter godt (lederne skal stå helt i ro). Bytt evt. ut dårlige kabelsko hvis du har brukt det (sånne gamle jerngreier som oksiderer fælt), og sjekk at jordingspunktet ditt er pusset godt nok, og puss litt mer uansett. Revurder hvor du skal plassere jordingspunktet om dette ikke fungerer. Jeg hadde samme problem som deg og det viste seg at jordingen var mildt sagt dårlig.

LISTEN to the man! He's right you know! ;)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er minuspolen på batteriet et bra sted å jorde.... dette fordi at hvis jeg skal jorde forsterkeren skikkelig, må jeg noe rote voldsomt for å få det til...

men siden forsterkeren ligger nært batteriet tenkte jeg at jeg kanskje kunne jorde den der???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quiet

NEI!?!

Hvorfor ikke egentlig?

.. ville jo vært greit... ellers må jeg skru ut benken (setene) bak i hiacen, ikke det gøyeste, selv om det ikke er det vanskleligste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider