Gå til innhold

...Forsterker kutter ut etter en stund...

Ranger emnet

Tommeliten

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært og fikset litt på jordingen... det er kanskje blitt noe bedre, men den kutter enda...

Men nå har jeg også paralellkoblet elementene, på brokobling på forsterkeren... den skulle være stabil i 2ohm som det blir. men forsterkeren blir egentlg litt kraftig i forholdt til høyttalerne/sub... det blir 150W fra forsterker pr 100Whøyttaller....

Får se om jeg gidder å røske ut setene imorgen og sørge for at jordingen er helt perfekt....

Hvis neon andre har noen ideer så bare kom med den... det merkelige er jo at det ikke var der før, og det begynte før jeg paralellkoblet og brokoblet........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

det merkelige er jo at det ikke var der før, og det begynte før jeg paralellkoblet og brokoblet........

Spørs om ikke du har funnet svaret på spørsmålet ditt selv ;)

...nærliggende å tro at den paralelle-brokolinga de ikke er helt som den skal være :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by @lpher

Spørs om ikke du har funnet svaret på spørsmålet ditt selv ;)

...nærliggende å tro at den paralelle-brokolinga de ikke er helt som den skal være :)

@lpher

Men som sagt, så kom problemet før jeg koblet om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde akuratt det samme problemet med en forsterker som jeg hadde,

En begynner og spille opp! etter en strund kom den i protect mode.

etter mye testing med bytting av kabler og lignende, men dette hjalp ikke. Så d jeg måtte gjøre var å kjøpe ny forsterker. Da funka det fint igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd hvis jeg trenger ny forsterker da, men det gidder jeg ikke før jeg kommer ut av militæret og får meg egen bil... denne står nemlig fatten sin bil, og anlegget er ikke såå mye å skryte av egentlig... jeg får bare la være å ødelegge hørselen da :D ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært og fikset litt på jordingen... det er kanskje blitt noe bedre, men den kutter enda...

Kan du utdype hva du legger i 'fikset litt på jordingen'? ;)

men forsterkeren blir egentlg litt kraftig i forholdt til høyttalerne/sub... det blir 150W fra forsterker pr 100Whøyttaller....

Littegranne overdimensjonert...er akkurat passe det ;)

Får se om jeg gidder å røske ut setene imorgen og sørge for at jordingen er helt perfekt....

Er forsterkern montert under setet i bilen? ...skrudd fast i karoseriet?

Hvis neon andre har noen ideer så bare kom med den... det merkelige er jo at det ikke var der før, og det begynte før jeg paralellkoblet og brokoblet........

Sånn er det vanligvis med dårlig jord/strømtilførsel

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsterkeren ligger bare under setet faktisk. den er ikke skrudd fast, så det lager ikke noe krøll med jordingen det...

Får se om jeg kjeder meg nok til å gidde å fikse jordingen perfekt etterhvert, men akkurat nå så holder forsterkeren godt nok til at jeg får en del trøkk... kan leve med det forløpig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se om jeg kjeder meg nok til å gidde å fikse jordingen perfekt etterhvert, men akkurat nå så holder forsterkeren godt nok til at jeg får en del trøkk... kan leve med det forløpig :D

Oki...men vær klar over at du kan knerte utstyret ditt om du ikke fixer god nok jording/strømtilførsel ;)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider