Gå til innhold

Vil at man skal kunne fortsette hvis man nekter å blåse.

Ranger emnet

awt

Anbefalte innlegg

Originally posted by awt

Hvis politiet stanser deg i promillekontroll, skal du i fremtiden kunne nekte å avlegge blåseprøve - og kjøre videre.

VG

Det midlertidig kun et forslag, men hvordan skal de kunne stoppe promillekjørere da?

Norge er og blir verdens beste land...

Leste det nettopp selv og kom inn her for og poste det, rart ikke flere har svart her, er jo veldig alvorlig dette.

Håper virkelig ikke de "firer" på kravene for det som er vanlig i dag....

Men politiet kan jo ta og kreve en promille hvis.....

Kun hvis politiet har konkret mistanke om at sjåføren er påvirket - gjennom lukt, oppførsel, røde øyne eller annet - skal politiet kunne tvinge gjennom alkotest, foreslår utvalget.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si at jeg støtter purken i blåsingen.. er alt for mange som kjører i fylle her i landet.. jeg kjenner mange som har gjort det og.. og jeg syns ikke noe om det..

om detta forslaget her slår igjennom så blir det jo værre å kunne ta folk i fylla.. syns heller da ska sette opp grensa igjen jeg.. er jo ingen som blir full av å drikke 1-3 pils.. eller om man tar en pils te maten..

men at purken vil sette en stopper for deg selv..den blir bare for dumt (mener da seff poletimetode utvalget..eller hva det nå så fint hette!!)

håper ikke det slår igjennom!

vil i tillegg si at jeg ikke har kjørt i fylla.. har hatt alko i blodet ja..men ikke full eller beruset(kjørte hjem nyttårs aften 2003-2004.. slutta å drikke klokka 01..kjørte klokka 04:30-05:00.. hadde da drekke ca 2 glass med whiskey,2 små glass med dooly`s..ikke noe mere..begynte å drekker klokka 20:00 ca!).. utenom en gang i danmark..men det var med go-kart.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norge på sitt beste !

på detta "lovforslaget" så ska det antageligvis dannes en gruppe (betalt av norge) som skal forske i minium 15 år , om det er lurest å kunne ta promille kontroll , eller om det ikke er fullt så lurt !

må bare seia at dette er så forbanna tull! en slik "lov" vil føre til smutthull og mer fudle kjøring.....

å kjøra bil når ein har drokke e livsfarligt.. (har prøvd og sykla i fudlå å då hopte det et postkasse stativ ut i veien)

promille kontrollen må selfølgeligt holdes.....

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også det bør være slik i dag, her hvor jeg bor, så har jeg sett etter i lokalnyhetene etter hver helg over en ganske stor periode, og det blir faktisk tatt minimum en person som kjører med promille hver helg, dette er alt for mye.. Helgen som var nå var det en 14 åring som kjørte i fulla med foreldrenes bil og krasjet i en husvegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by awt

Syns også det bør være slik i dag, her hvor jeg bor, så har jeg sett etter i lokalnyhetene etter hver helg over en ganske stor periode, og det blir faktisk tatt minimum en person som kjører med promille hver helg, dette er alt for mye.. Helgen som var nå var det en 14 åring som kjørte i fulla med foreldrenes bil og krasjet i en husvegg...

ikke for å disse eller noe sånt..men så bor no du på karmøy og da!! hehe..folk derfra er jo kjent for å ikke være helt gode i hue..

hadde en fra åkra på samme båt som meg i kystvakta.. merkelig skrue..hehe

men igjen.. ikke ment som å disse!! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorførernes avholdsforbund reagerer sterkt på forslaget.

- Hvis man kan nekte blåseprøve, forsvinner hele vitsen med promillekontroller. Da kan man like gjerne slutte med kontroller, sier informasjonssjef Petter Gurskevik.

Helt enig med de.... VI MÅ HA LOVEN SLIK DEN ER I DAG...

En jeg jobbet sammen med drepte en i fylla "høy fart og GRØFTA"

er 100% avholdsmann selv aldri smakt heller, men den promilegrensen vi har i dag er nok litt lav... kunne godt ha vær litt høyer

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

norge på sitt beste !

på detta "lovforslaget" så ska det antageligvis dannes en gruppe (betalt av norge) som skal forske i minium 15 år , om det er lurest å kunne ta promille kontroll , eller om det ikke er fullt så lurt !

må bare seia at dette er så forbanna tull! en slik "lov" vil føre til smutthull og mer fudle kjøring.....

å kjøra bil når ein har drokke e livsfarligt.. (har prøvd og sykla i fudlå å då hopte det et postkasse stativ ut i veien)

promille kontrollen må selfølgeligt holdes.....

Kan du gjøre oss alle en stor tjeneste og slutte og skrive på dialekt? I hvertfall ikke så innbarket?:)

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge på sitt beste !

På dette "lovforslaget" så skal det sansyneligvis bli etablert en gruppe (betalt av norge) , som skal forske hva som blir best(om vi skal kunne nekte og kjøre videre)

Dette er rettuslett pisspreik!

Kjøring av bil o.l er livsfarligt når en er påvirket av alkhohol!

(prøvde og kjøre på min vanlige ikke motoriserte sykkel.. det anbefales ikke)

nå klare vel du og even_s og lese det ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The cowboy

ikke for å disse eller noe sånt..men så bor no du på karmøy og da!! hehe..folk derfra er jo kjent for å ikke være helt gode i hue..

hadde en fra åkra på samme båt som meg i kystvakta.. merkelig skrue..hehe

men igjen.. ikke ment som å disse!! hehe

Hehe, nei jeg kan vel forsåvidt ikke nekte for det er mye drit her, men dette gjelder såklart ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er klar over at du har drukket bare 1 el. 2 øl, el. evt bare tatt en skyll med munnvann før du satte deg i bilen og den jævla måleren slår ut på rødt, da er det bare å nekte plent. Det eneste de kan gjøre da er å få deg på sykehus slik at politiet får tatt blodprøve av deg. Innen de har fått deg dit så har du garantert null promille. Case closed! Mye styr for ingenting, men definitivt verdt det når det står om prikk på rullebladet om å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er idiotisk og noe som aldri kommer til å skje at folk kan kjøre videre.

Jeg mener imidlertid at 0.2 er for lavt og 0.5 er akkurat passe.

Vi har så strenge straffer for å vippe 0.5 at de som tar den sjansen kjører i fylla på 0.2 grensa også.

Værre og være trøtt enn å ha 0.5 i promille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider