Gå til innhold

Vil at man skal kunne fortsette hvis man nekter å blåse.

Ranger emnet

awt

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mazdius

Dette her må være noe av det mest latterlige jeg har lest på minst én dag, og det sier litt. Hvorfor i svarte natta skal man kunne nekte? Hva du har drukket hvis du slår ut på måleren kan bevises i en blodprøve. Selvfølgelig er det sikkert litt ukomfortabelt å blåse rødt når du ikke har inntatt alkohol, men når denne lille kontrollen er noe som kan redde liv er det overhodet ingenting å snakke om. Dette stiller på lik linje som røykepolitiet for meg. (Noen som har sett KLM-sketsjen?)

du er klar over at måleren vil slå ut på forskjellige varianter av loff, andre ting; noen typer sjokolade og munnvann. Kjiipt å bli bøtelagt for å ha 0.2 el. 0.3 når man ikke har drukket, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig forslag... Jeg våger å påstå det er mer krenkende å la folk bli bildrept pga en idiot som kjører i fylla, enn å bli stoppa for en promillekontroll... Tenk om det skulle vært samme praksis på grensa, tollerne kan ikke stoppe deg å titte i bagasjen din pga du nekter!!

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel snakk om det samme som i US. Du kan nekte på feks. en

promilletest ved bilen, men da blir du putta inn i pol10 bilen og

kjørt til stasjonen/sykehus for blodprøve.

Blir en litt sånn "frivillig tvang" sak. Gir deg personlig frihet uten

frihet. Advokat greie.

Nissan Skyline R33 V-spec Le-mans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loco200sx

Er vel snakk om det samme som i US. Du kan nekte på feks. en

promilletest ved bilen, men da blir du putta inn i pol10 bilen og

kjørt til stasjonen/sykehus for blodprøve.

Blir en litt sånn "frivillig tvang" sak. Gir deg personlig frihet uten

frihet. Advokat greie.

Nettopp.

Det er jo helt klart ikke mye vits å nekte når du står der med 1 i promille, det sier seg selv. Da har du lissom gjort noe jævlig dumt da... Men jeg er imidlertid ikke for at du skal nekte å blåse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslaget er tull. det kommer aldri igjennom uansett..

Kjenner selv en som kjørte i fylla. dum om han var. Tro meg han. angrer den dag idag. han lærte sin lekse av det.

Men for min del kunne promille grensa godt vært 0,5.

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider