Gå til innhold

Gearproblemer Audi S6

Ranger emnet

Audi-s6

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har en Audi s6 4.2 v8 med automat gear. Så i går når vi hadde vært ute og kjørt en tur på butikken og skulle kjøre hjem fikk vi den ikke i revers eller nautral.Vi får den jo fysisk i gearsporene men når jeg setter den i revers så skjer det ingen ting.. den rikker seg ikke.. Noen som har vært ute for dette før? det var ingen varsel lamper som lyste eller noe. Jeg hadde den inne på møller i januar i år og byttet filter og olje på kassa.

Håper på fort svar og råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm.. men har ikke noe ulyder når jeg setter den i revers eller andre gir.. Jeg sjekket sikring nr 14 og den var helt fin.. men har pløyet gjennom forumt her da og da var det en som hadde samme probleme og han fant feilen på overslag på ryggelysledningen.. så vet ikke.. skal vertfall sjekk litt ut i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dessverre ikke du har problemer med nødmodus, tror nok heller du har ett mekanisk problem.

Du sier du manglet ett ryggelys, så ryggelysa lyser altså?

Da får girkassa beskjed om at bilen "skal i revers".

Mao, lite tro på at det er ett el. problem.

Btw, er meg du tenker på med tanke på ryggelysledningen? :)

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dessverre ikke du har problemer med nødmodus, tror nok heller du har ett mekanisk problem.

Du sier du manglet ett ryggelys, så ryggelysa lyser altså?

Da får girkassa beskjed om at bilen "skal i revers".

Mao, lite tro på at det er ett el. problem.

Btw, er meg du tenker på med tanke på ryggelysledningen? :)

Ja ryggelysa fungerer nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært bortig denne typen kasse før, men på flere automater som jeg har sett på som ikke revers har virket har det vært en solonoid som har hengt seg opp. Har som oftes bare vært å tatt dem ut og løsnet dem,rengjort å montert på plass.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært bortig denne typen kasse før, men på flere automater som jeg har sett på som ikke revers har virket har det vært en solonoid som har hengt seg opp. Har som oftes bare vært å tatt dem ut og løsnet dem,rengjort å montert på plass.

Mr.X: Hvor ligger den Solonoiden? Hvet du det ? Eller noen andre som vet d??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei igjen.. Da har vi prøvd det som kan prøves meg og få bilen min i revers. Vi har byttet multifunksjonsbryteren som vi fikk opp som var feilen på vag comen men ingen virkning.Men feilen er slettet fra vag com. Tok av vairen på gearkassa og kunne da skifte posisjonene på girene med en finger ned på gearskifteren på kassa. Virker ikke det litt underlig når den står i park at den skal være så lett? Selv om jeg bytter posisjonene kommer den ikke i nøytral.:wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo sammen den nye tråden din med denne, du trenger ikke lage en ny for hvert spørsmål, fortsett på den du allerede har. Er da enklere for brukerene å følge med hva som skjer, ikke begynne på nytt hver gang, får da også historikken med seg ;)

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider