Gå til innhold

Min "nye" A4

Ranger emnet

cossiewonka

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde bilen hos Møller igjen, de sa det kanskje kunne være feil kamaksel montert på motoren. Men ingen klare svar kunne de gi meg.

Noen som vet hvor jeg kan finne spesifikasjoner på orginal kamaksel til 1,6 ALZ motor? :)

Var vist feil kam på motoren ja. Har fått byttet den, får nå riktig signal ifra kam-sensor og går mye bedre.

Men bruker fortsatt masse olje, og er kommet til at det er gjennomslag i motoren!

Så nå står valget mellom å bytte stempelringene også, eller finne en byttemotor....

Noen som har noen meninger?

evt. tips.

setter pris på alle svar!

mvh William

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

Hei

Byttet stempelringer på motoren i påsken, skraperingene var helt gåene, så det gjorde stor forskjell, samt å få honet sylinderne. jobb gjort på en lang helg. Kostet med 7000 i stedet for 26000 på verksted. Så har ikke noe oljeforbruk lenger.

Fikk i tak ny kamaksel, viste seg at det er vanlig feil på disse motorene at kamakselen vrir seg.

Nå får jeg litt færre feilkoder enn før, men forsatt kommer det noen feilmeldinger:

4 Faults Found:

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70) P0102 - 35-10 - Signal too Low - Intermittent

16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42) P0113 - 35-10 - Signal too High - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - Intermittent

16804 - Catalyst System; Bank 1 P0420 - 35-00 - Efficiency Below Threshold

Readiness: 0000 1000

hvor på innsuget sitter temp giveren? Sitter en sensor, men vet ikke om det er den.

På Møller sa de at den muligens var kombinert med luftmengdemåleren...

takker for svar

mvh William

Lenke til kommentar
Del på andre sider