Gå til innhold

Godkjenning av ombygging

Ranger emnet


Breisladdern

Anbefalte innlegg

Skal senke bilen nå, og kanskje sette i turbomotor.

 

Lurer litt på rekke følgen jeg skal gjøre ting for å få godkjent det.

------------------------------------------------------------------------------

---

Senking

---

1. Skal jeg først sette på senke fjærer så kjøre bort til tvilstilsynet og få godkjent det?

 

Eller

 

2. Bare ta med fjærer og tuv paprier bor til biltilsynet få dem til å stemple det i vognkortet, og så dra hjem å sette det på?

 

-----------------------------------------------------------------------------

---

Annen motor

---

 

Vurdere å kjøpe en turbomotor, er ca 150hk i den, Er det bare å sette den i, og så dra bort å vise bilen med den i?

Bilen skal jo være godkjent til 200hk (220 med ventilerte skiver)

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurt selv en på biltilsynet om det med motor skal jo bytte til sommer :rolleyes:, Turbomotor var ikke noe problem så lenge jeg holdt meg 220Hk og monter ventilerte bremser

 

Han sa at det bare var å monter og vise det til de, så gjorde de en kort sjekk om alt var OK.. "at det ikke så ut som alt var kastet i bilen" :D

 

Får fjæren holder det ikke med bare TUV papir lengre :mad:

 

For at de skal føre det inn i vogn kortet må følgende vær gjort.

 

- Montert på bil

- Fått forstillingen justert "verkstedet må fylle ut et skjema" og legge med målebrev

- Lysen må også justeres

 

eks fra skjema: eier er informert om bilen har fått endret kjøre egenskaper, hjul ikke tar bort skjermer, lys justert

 

Når dette er gjort må du bestille time til biltilsynet hvor det sjekker litt "nummer på fjærer" skal stemme med TUV papiren

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

hmm..

så jeg må ta forstillingskontroll før jeg får godkjent den??

 

om du ikke tar hjulstilling etter senking, får du feil cambervinkel. da sliter du dekkene fort!!

 

i teorien burde det vel gå ann å lage et slags vater man kunne hengt på fjærbeina?

 

det er uansett en drittjobb uten riktig verktøy, så jeg synest ikke 800kr for en hjulstilling hos volvo er så gale.

 

ps. prisene varierer fra verksted til verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke regnet med at jeg skulle slippe unna en forstillingskontroll, men syns det var rat at den må tas før man drar til biltilsynet, og at lysene skal justeres(?!) senker man likt forran og bak så skal vel ikke vinkelen på lysene endres?

 

Får benytte sjangsen til å montere servo tannstang når jeg nå må ta en forstillingskontroll uansett..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder på å legge inn ny motor...turbo på under 220hk...noen som vet om de ser på andre ting samtidig?som type at jeg har kappa fjører osv...eller åpner døm bare panseret og sier : her så det vakkert ut...

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle få godkjent bilen min med en turbomotor på ca 150hk, hva sier jeg til forsikringsselskapet mitt?

Bare ringe å si at jeg har bygd om til 242 turbo? Blir vel en del dyrere da?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Hvis jeg skulle få godkjent bilen min med en turbomotor på ca 150hk, hva sier jeg til forsikringsselskapet mitt?

Bare ringe å si at jeg har bygd om til 242 turbo? Blir vel en del dyrere da?

 

vel..

gjensidige feks. har jo bare valg som:

240 DL

240 GL

240 GLE

240 GLT

etc..

 

du kan ikke velge feks:

240 DL m turbo.

 

da mener jeg at man ikke har feil forsikring om man velger 240DL selv om den har turbo?

 

det er jo en 240DL selv om du bygger den om med turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår