Breisladdern Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Skal senke bilen nå, og kanskje sette i turbomotor. Lurer litt på rekke følgen jeg skal gjøre ting for å få godkjent det. ------------------------------------------------------------------------------ --- Senking --- 1. Skal jeg først sette på senke fjærer så kjøre bort til tvilstilsynet og få godkjent det? Eller 2. Bare ta med fjærer og tuv paprier bor til biltilsynet få dem til å stemple det i vognkortet, og så dra hjem å sette det på? ----------------------------------------------------------------------------- --- Annen motor --- Vurdere å kjøpe en turbomotor, er ca 150hk i den, Er det bare å sette den i, og så dra bort å vise bilen med den i? Bilen skal jo være godkjent til 200hk (220 med ventilerte skiver) Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varjas Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 De må nok på bilen uansett. Litt fett å dra dit, få det i vognkortet og fjerne alt som heter suspension :D Siter - Opel Astra '99 x Volvo 745GLE '87 x Opel Corsa 1.4i Joy x Volvo 760 Tic '83 x Volvo 740GL '85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 så det må på først, så dra dit å vise? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Spurt selv en på biltilsynet om det med motor skal jo bytte til sommer :rolleyes:, Turbomotor var ikke noe problem så lenge jeg holdt meg 220Hk og monter ventilerte bremser Han sa at det bare var å monter og vise det til de, så gjorde de en kort sjekk om alt var OK.. "at det ikke så ut som alt var kastet i bilen" :D Får fjæren holder det ikke med bare TUV papir lengre :mad: For at de skal føre det inn i vogn kortet må følgende vær gjort. - Montert på bil - Fått forstillingen justert "verkstedet må fylle ut et skjema" og legge med målebrev - Lysen må også justeres eks fra skjema: eier er informert om bilen har fått endret kjøre egenskaper, hjul ikke tar bort skjermer, lys justert Når dette er gjort må du bestille time til biltilsynet hvor det sjekker litt "nummer på fjærer" skal stemme med TUV papiren Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 hmm.. så jeg må ta forstillingskontroll før jeg får godkjent den?? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 så teit, skal jo ha kontroll på alt du gjør da Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Originally posted by Breisladdern hmm.. så jeg må ta forstillingskontroll før jeg får godkjent den?? om du ikke tar hjulstilling etter senking, får du feil cambervinkel. da sliter du dekkene fort!! i teorien burde det vel gå ann å lage et slags vater man kunne hengt på fjærbeina? det er uansett en drittjobb uten riktig verktøy, så jeg synest ikke 800kr for en hjulstilling hos volvo er så gale. ps. prisene varierer fra verksted til verksted. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 kjenner du noen folk på et verksted så får du sikkert de til å ta det på en hobbykveld ellerno, tar jo maks 20 min viss de er drevende. :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Hadde ikke regnet med at jeg skulle slippe unna en forstillingskontroll, men syns det var rat at den må tas før man drar til biltilsynet, og at lysene skal justeres(?!) senker man likt forran og bak så skal vel ikke vinkelen på lysene endres? Får benytte sjangsen til å montere servo tannstang når jeg nå må ta en forstillingskontroll uansett.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 de legger alltid på masse dumme unødvendige ting som skal ordnes veitdu :/:/ Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 holder på å legge inn ny motor...turbo på under 220hk...noen som vet om de ser på andre ting samtidig?som type at jeg har kappa fjører osv...eller åpner døm bare panseret og sier : her så det vakkert ut... Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 de skulle ikke hvert så nøye på det :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Hvis jeg skulle få godkjent bilen min med en turbomotor på ca 150hk, hva sier jeg til forsikringsselskapet mitt? Bare ringe å si at jeg har bygd om til 242 turbo? Blir vel en del dyrere da? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Originally posted by Breisladdern Hvis jeg skulle få godkjent bilen min med en turbomotor på ca 150hk, hva sier jeg til forsikringsselskapet mitt? Bare ringe å si at jeg har bygd om til 242 turbo? Blir vel en del dyrere da? vel.. gjensidige feks. har jo bare valg som: 240 DL 240 GL 240 GLE 240 GLT etc.. du kan ikke velge feks: 240 DL m turbo. da mener jeg at man ikke har feil forsikring om man velger 240DL selv om den har turbo? det er jo en 240DL selv om du bygger den om med turbo! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 jeg betalte forresten 6000kr året for en 244 GLT godkjent ombygget med turbo. bare ansvar samt personskadeforsikring. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.