Larsern Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Når pakningen viser tydelige spor etter gjennomslag, er ikke da sannsynligheten stor for at det er pakningen?? Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Og det faktum at han har byttet pakning, og alt virker bra etterpå. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Originally posted by Larsern Det du skriver er jo bare tull. Som en ser på bilde av pakningen, så har forbrenningstrykk banet seg en vei ut til kjølevannet. Som ville resulert i at motoren ville kokt etter svært kort tid !!! Atter en gang pisspreik fra deg!! du har så lite peiling at hadde jeg hvert en av moderatorene, så ville jeg utestengt deg fra å kunne vrøvle her!!! seriøst!!! Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com Som ville resulert i at motoren ville kokt etter svært kort tid !!! Atter en gang pisspreik fra deg!! du har så lite peiling at hadde jeg hvert en av moderatorene, så ville jeg utestengt deg fra å kunne vrøvle her!!! seriøst!!! Medisinen din har kanskje gjort at du har glemt all dritten du skrev rundt juletider, men jeg husker det meget godt. Så hvis jeg blir utestengt for dette, så vet ikke jeg... Om en motor koker tvert hvis pakingen ryker, hvorfor vil ikke motoren koke hvis blokka er sprukket? Teoriene dine holder ikke mål som vanlig.. Tilfeldigvis har jeg både blåst toppakning, og fått blokka på Cosworthen til å sprekke, og symptomene var identiske... Sånn er det i den virkelige verden, bare ikke i din. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Originally posted by Larsern Medisinen din har kanskje gjort at du har glemt all dritten du skrev rundt juletider, men jeg husker det meget godt. Så hvis jeg blir utestengt for dette, så vet ikke jeg... Om en motor koker tvert hvis pakingen ryker, hvorfor vil ikke motoren koke hvis blokka er sprukket? Teoriene dine holder ikke mål som vanlig.. Tilfeldigvis har jeg både blåst toppakning, og fått blokka på Cosworthen til å sprekke, og symptomene var identiske... Sånn er det i den virkelige verden, bare ikke i din. okay, så du vil krangle??? tenk litt før du vrøvler ut noe!! En toppakning kan ryke på mange måter, og den måten du henviste til vil resultere i oppkok!! Hvis blokka sprekker grunnet varmgang etc, så er det ikke sikkert at den sprekker der hvor arbeidstrykket befinner seg. Derfor så pipler det frostvæske over tid ned i bunnpanna, og metter oljen gradvis med vann.. Grunnen til dette er det bare bilteknikere og erfarne som forstår :D -ler- Hvis du leser postene han har skrevet, så står det at toppakningen må ha vært byttet for kort tid siden. Og da kan jeg være svært påståerlig på at her snakker vi om en sprukket blokk.. Selvfølgelig så er det også stooooor sjanse for at det bare var toppakningen.. Dette kunne jeg lett sett om jeg hadde fått tatt en titt på den in real!! ps: les signaturen min !!! det som står der er ikke en overdrivelse :) Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com Selvfølgelig så er det også stooooor sjanse for at det bare var toppakningen.. Snodig... Litt tidligere var han heldig om det bare var pakn... Originally posted by Bilteknikeren.com Dette kunne jeg lett sett om jeg hadde fått tatt en titt på den in real!! ps: les signaturen min !!! det som står der er ikke en overdrivelse :) puke puke puke puke puke Uansett teoriene dine, min kokte ikke tvert den, selv om pakn var gåen... Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilteknikeren.com Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Originally posted by Larsern Snodig... Litt tidligere var han heldig om det bare var pakn... ikke prøv deg!! jeg forsøker bare å hjelpe han som startet denne tråden, og ikke kast bort livet ditt på å prøve å påstå at jeg snakker uten ærfaring!! da bare driter du deg ut!! [/i] Uansett teoriene dine, min kokte ikke tvert den, selv om pakn var gåen... ro deg ned snørrunge!! hva din bil gjorde, er ingen referanse for resten av verden !! Siter Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedern Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Fyfaen! Er ikke rart det er krig i verden! Latterlig altså! Siter JN Racing: http://home.broadpark.no/~dhnielse/ Team Lotus Norway: http://team-lotus.nu ------------------------------------------------ * 05' Citroën C4 VTR Coupé * 87' Citroën AX Rally Gruppe N1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com ro deg ned snørrunge!! hva din bil gjorde, er ingen referanse for resten av verden !! Å så sinna. Så veldig, veldig sinna. Nå er det på tide å ta medisin igjen, for nå har du begynt å skrive det motsatte av det som er fakta igjen, det er teoriene dine som ikke henger på greip i forhold til resten av verden. Du kom jo med teorier på tvers av selveste Albert Einstein i tidligere diskusjoner, og når du ble konfrontert med det, så avfeide du han som at han ikke hadde så mye peil som deg.. Sier nå det meste om dine teorier synes nå jeg... pedern: Vet ikke om du har lest alle innleggene til selveste bilgeniet her, men det litt på grunn av det at jeg fyrer meg opp litt nå. For han har vært på ferde før den karn... EDIT: skriveleif Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Taskenspiller Skrevet April 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Originally posted by pedern Er blokka borret opp e.l???? Nei, blokka er ikke boret opp det vi har klart å bringe på det rene. Originally posted by pedern Ække gratis akkurat på den bilen og greit med jobb! Jeg er litt imponert av at du så hva slags bil det er på bakgrunn av bildet. Eller hvordan viste du det? (Hvis noen lurer så er det en Porsche 994) Vi har nå kjørt den varm en del ganger og dratt den litt på gira slik man vanligvis gjør og det er fortsatt ingen tegn til tilbakefall. Det ryker littebitt ved full gass slik det gjør av "alle" 944'er. Vi kjørte ikke bilen så langt før vi oppdaget problemene. Det er kun snakk om minutter. Bilen var i utgangspunktet plaget med lavt oljetrykk grunnet dårlig/tvilsom mekking tidligere. Vi byttet olje og fikk fart på oljepumpa igjen. Da var det ikke noe tegn til trøbbel. Kjørte kun noen minutter før problemene oppstod, og lot selvsagt være å kjøre mer. Det kan nok hende at den hadde kokt om vi hadde kjørt litt lengre. En ting jeg ikke nevnte er at vi overhalte oljekjøleren samtidig med at vi hadde av toppen. Det var ingen tegn til muffens der inne, men det kan jo ha vært noe vi ikke så. Men uansett så må jo noe ha nådd minst ett forbrenningskammer siden den gikk på 3 sylindre og det kom guffen eksos. Ellers må jeg takke for et glødende engasjement. Siter '88 Audi 100TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com ro deg ned snørrunge!! hva din bil gjorde, er ingen referanse for resten av verden !! ååååååååååååååååååååååååååååååååå så sinna babyhmm? babyhmm? babyhmm? babyhmm? babyhmm? babyhmm? babyhmm? babyhmm? babyhmm? babyhmm? babyhmm? babyhmm? :ass Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedern Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Originally posted by Larsern pedern: Vet ikke om du har lest alle innleggene til selveste bilgeniet her, men det litt på grunn av det at jeg fyrer meg opp litt nå. For han har vært på ferde før den karn... EDIT: skriveleif Har lest, men ikke gidd liksom! Er ikke værdt det! En vis mann (min far) sa til meg en gang; Man skal nøye prioritere hva man skal irritere seg over! Det ligger det mye i altså! Nok filosofering! Ønsker alle på forumet en riktig god påske!!!! Brum Brum! Siter JN Racing: http://home.broadpark.no/~dhnielse/ Team Lotus Norway: http://team-lotus.nu ------------------------------------------------ * 05' Citroën C4 VTR Coupé * 87' Citroën AX Rally Gruppe N1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Originally posted by Bilteknikeren.com ro deg ned snørrunge!! hva din bil gjorde, er ingen referanse for resten av verden !! Du har litt angst for at alle ikke skal tro og skjønne at du er verdensmester! :) keep it up dude!.. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osbekken Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Nå har det vist seg at bilen går igjen. Har kjørt den endel idag, og ingenting tyder på at noe er galt. Det skal sies at jeg også byttet pakningene til oljevarmeveksleren. Det KAN ha vært leksaje her, men det skulle ikke ha ført til at den ikke tente på alle pluggne? Jeg tror det var topakningen, og at toppen ikke var slipt sist pakingen ble skiftet (en tidligere eier). Jeg takker for alle innlegg. Jeg mener det er bra med teorier, og dumt at folk som ikke er enige skal krangle om dette. Vi er alle folk med en felles interesse, da kan vi vel være litt hyggelige!!? Husk konstruktiv kritikk og alt det der... Ikke destruktiv! Siter '88 Porsche 944 Turbo S Silver Rose Porsche Club Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.