Gå til innhold

Topp-pakning blåst?

Ranger emnet


Taskenspiller

Anbefalte innlegg

Originally posted by Larsern

 

Det du skriver er jo bare tull. Som en ser på bilde av pakningen, så har forbrenningstrykk banet seg en vei ut til kjølevannet.

 

Som ville resulert i at motoren ville kokt etter svært kort tid !!!

 

 

Atter en gang pisspreik fra deg!! du har så lite peiling at hadde jeg hvert en av moderatorene, så ville jeg utestengt deg fra å kunne vrøvle her!!! seriøst!!!

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

Som ville resulert i at motoren ville kokt etter svært kort tid !!!

 

 

Atter en gang pisspreik fra deg!! du har så lite peiling at hadde jeg hvert en av moderatorene, så ville jeg utestengt deg fra å kunne vrøvle her!!! seriøst!!!

 

Medisinen din har kanskje gjort at du har glemt all dritten du skrev rundt juletider, men jeg husker det meget godt. Så hvis jeg blir utestengt for dette, så vet ikke jeg...

 

Om en motor koker tvert hvis pakingen ryker, hvorfor vil ikke motoren koke hvis blokka er sprukket?

Teoriene dine holder ikke mål som vanlig..

Tilfeldigvis har jeg både blåst toppakning, og fått blokka på Cosworthen til å sprekke, og symptomene var identiske...

Sånn er det i den virkelige verden, bare ikke i din.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

 

Medisinen din har kanskje gjort at du har glemt all dritten du skrev rundt juletider, men jeg husker det meget godt. Så hvis jeg blir utestengt for dette, så vet ikke jeg...

 

Om en motor koker tvert hvis pakingen ryker, hvorfor vil ikke motoren koke hvis blokka er sprukket?

Teoriene dine holder ikke mål som vanlig..

Tilfeldigvis har jeg både blåst toppakning, og fått blokka på Cosworthen til å sprekke, og symptomene var identiske...

Sånn er det i den virkelige verden, bare ikke i din.

 

okay, så du vil krangle??? tenk litt før du vrøvler ut noe!! En toppakning kan ryke på mange måter, og den måten du henviste til vil resultere i oppkok!! Hvis blokka sprekker grunnet varmgang etc, så er det ikke sikkert at den sprekker der hvor arbeidstrykket befinner seg. Derfor så pipler det frostvæske over tid ned i bunnpanna, og metter oljen gradvis med vann..

 

Grunnen til dette er det bare bilteknikere og erfarne som forstår :D -ler-

 

Hvis du leser postene han har skrevet, så står det at toppakningen må ha vært byttet for kort tid siden. Og da kan jeg være svært påståerlig på at her snakker vi om en sprukket blokk.. Selvfølgelig så er det også stooooor sjanse for at det bare var toppakningen.. Dette kunne jeg lett sett om jeg hadde fått tatt en titt på den in real!!

 

ps: les signaturen min !!! det som står der er ikke en overdrivelse :)

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

Selvfølgelig så er det også stooooor sjanse for at det bare var toppakningen..

 

Snodig... Litt tidligere var han heldig om det bare var pakn...

 

 

 

Originally posted by Bilteknikeren.com

Dette kunne jeg lett sett om jeg hadde fått tatt en titt på den in real!!

ps: les signaturen min !!! det som står der er ikke en overdrivelse :)

puke puke puke puke puke

 

 

 

 

Uansett teoriene dine, min kokte ikke tvert den, selv om pakn var gåen...

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

Snodig... Litt tidligere var han heldig om det bare var pakn...

ikke prøv deg!! jeg forsøker bare å hjelpe han som startet denne tråden, og ikke kast bort livet ditt på å prøve å påstå at jeg snakker uten ærfaring!! da bare driter du deg ut!!

 

[/i]

Uansett teoriene dine, min kokte ikke tvert den, selv om pakn var gåen...

 

ro deg ned snørrunge!! hva din bil gjorde, er ingen referanse for resten av verden !!

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

ro deg ned snørrunge!! hva din bil gjorde, er ingen referanse for resten av verden !!

 

Å så sinna. Så veldig, veldig sinna.

Nå er det på tide å ta medisin igjen, for nå har du begynt å skrive det motsatte av det som er fakta igjen, det er teoriene dine som ikke henger på greip i forhold til resten av verden.

 

Du kom jo med teorier på tvers av selveste Albert Einstein i tidligere diskusjoner, og når du ble konfrontert med det, så avfeide du han som at han ikke hadde så mye peil som deg..

Sier nå det meste om dine teorier synes nå jeg...

 

pedern:

Vet ikke om du har lest alle innleggene til selveste bilgeniet her, men det litt på grunn av det at jeg fyrer meg opp litt nå. For han har vært på ferde før den karn...

 

EDIT: skriveleif

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pedern

Er blokka borret opp e.l????

Nei, blokka er ikke boret opp det vi har klart å bringe på det rene.

Originally posted by pedern

Ække gratis akkurat på den bilen og greit med jobb!

Jeg er litt imponert av at du så hva slags bil det er på bakgrunn av bildet. Eller hvordan viste du det? (Hvis noen lurer så er det en Porsche 994)

 

Vi har nå kjørt den varm en del ganger og dratt den litt på gira slik man vanligvis gjør og det er fortsatt ingen tegn til tilbakefall. Det ryker littebitt ved full gass slik det gjør av "alle" 944'er.

 

Vi kjørte ikke bilen så langt før vi oppdaget problemene. Det er kun snakk om minutter. Bilen var i utgangspunktet plaget med lavt oljetrykk grunnet dårlig/tvilsom mekking tidligere. Vi byttet olje og fikk fart på oljepumpa igjen. Da var det ikke noe tegn til trøbbel. Kjørte kun noen minutter før problemene oppstod, og lot selvsagt være å kjøre mer. Det kan nok hende at den hadde kokt om vi hadde kjørt litt lengre.

 

En ting jeg ikke nevnte er at vi overhalte oljekjøleren samtidig med at vi hadde av toppen. Det var ingen tegn til muffens der inne, men det kan jo ha vært noe vi ikke så. Men uansett så må jo noe ha nådd minst ett forbrenningskammer siden den gikk på 3 sylindre og det kom guffen eksos.

 

Ellers må jeg takke for et glødende engasjement.

'88 Audi 100TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

ro deg ned snørrunge!! hva din bil gjorde, er ingen referanse for resten av verden !!

 

 

ååååååååååååååååååååååååååååååååå så sinna

 

babyhmm? babyhmm? babyhmm? babyhmm? babyhmm? babyhmm? babyhmm? babyhmm? babyhmm? babyhmm? babyhmm? babyhmm? :ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

 

pedern:

Vet ikke om du har lest alle innleggene til selveste bilgeniet her, men det litt på grunn av det at jeg fyrer meg opp litt nå. For han har vært på ferde før den karn...

 

EDIT: skriveleif

 

Har lest, men ikke gidd liksom! Er ikke værdt det! En vis mann (min far) sa til meg en gang; Man skal nøye prioritere hva man skal irritere seg over! Det ligger det mye i altså! Nok filosofering! Ønsker alle på forumet en riktig god påske!!!! Brum Brum!

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

 

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

ro deg ned snørrunge!! hva din bil gjorde, er ingen referanse for resten av verden !!

 

Du har litt angst for at alle ikke skal tro og skjønne at du er verdensmester! :) keep it up dude!..

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vist seg at bilen går igjen. Har kjørt den endel idag, og ingenting tyder på at noe er galt.

 

Det skal sies at jeg også byttet pakningene til oljevarmeveksleren. Det KAN ha vært leksaje her, men det skulle ikke ha ført til at den ikke tente på alle pluggne?

 

Jeg tror det var topakningen, og at toppen ikke var slipt sist pakingen ble skiftet (en tidligere eier).

 

Jeg takker for alle innlegg. Jeg mener det er bra med teorier, og dumt at folk som ikke er enige skal krangle om dette. Vi er alle folk med en felles interesse, da kan vi vel være litt hyggelige!!? Husk konstruktiv kritikk og alt det der... Ikke destruktiv!

'88 Porsche 944 Turbo S Silver Rose

 

Porsche Club Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår