H3ggi Skrevet November 11, 2012 Rapporter Share Skrevet November 11, 2012 Hei! har ein Audi a4 1998. Når eg skrur opp lyden litt på songar med bass i, høyrer eg at da skurre noko voldomt på ein av høgtalarane på høgre framdør. Vil detta sei at den e sprengd? korleis kan eg eventuelt finna ut kas av høgtalarane som e sprengd? Vil da vera lik dyrt å kjøpa nye bedre høgtalarar enn å prøva å få tak i orginale høgtalarar? Dersom eg vil bytta dei ut, korleis får eg då av dørdekselet? Kan lite om anlegg og bil so trenge all hjelp eg kan få! Takk på forhånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 11, 2012 Rapporter Share Skrevet November 11, 2012 Skru fader på kun fremme og balansen kun på høyre, da skal det kun komme lyd fra høyre fremme. Om det fortsat skurrer så vet du hvilken høyttaler det er. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 11, 2012 Rapporter Share Skrevet November 11, 2012 http://www.bilforumet.no/elektronikk/bilstereo/84098-hjelp-med-fronthoytalere-audi-a4-b5.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H3ggi Skrevet November 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2012 Skru fader på kun fremme og balansen kun på høyre, da skal det kun komme lyd fra høyre fremme. Om det fortsat skurrer så vet du hvilken høyttaler det er. Har gjort detta og veit at skurringe kjem frå høgre framme, men er da ikkje 2 høgtalarar framme og? altso ein oppe med håndtaket og ein nede med beina på døre? Korleis kan eg finna ut kas av desse som skurre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 11, 2012 Rapporter Share Skrevet November 11, 2012 Den oppe er diskant, og slik jeg tolket deg så kom skurringen med bassen. Er da den nedre høyttaleren. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 11, 2012 Rapporter Share Skrevet November 11, 2012 Når du har funnet hvilken høyttaler som skurrer, så bør du undersøke litt før du kjøper ny. Det kan være at selve høyttaleren er dårlig (sprengt) og må byttes, men det kan også være at den sitter litt løst eller at det er noe løst rusk som ligger inntil membranen. Dette kan også gi veldig plagsom skurring. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H3ggi Skrevet November 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2012 Takk for svar! Trur eg kjem til å erstatta høgtalarane på begge sidene med noken litt bedre visst eg fyst må bytta ut den eine. Er det nokon som har tips til gode høgtalarar som passar inn i dørene utan at eg treng å ordna so voldsomt? Nokon som veit om det er mykje arbeid å sette inn nye høgtalarar og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 12, 2012 Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 Er ikke helt sikkert på audien hvordan høytalerene og innfestingen på dem er, men er dem lik som på passat trenger du bare bygge en distansering så kan du fint sette inn 6 1/2" sett i den. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 12, 2012 Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 Lurer på om det er 4" i B5 jeg, da kan du i tilfelle montere et par slike: Audi A4 (94-01) B5, hyttaleroverganger - www.TransMedia.no , og nesten hvilket som helst 5,25" sett... Diise feks er veldig bra til prisen: FOCAL IS130 Integration - Judys Bilstereo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H3ggi Skrevet November 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2012 Lurer på om det er 4" i B5 jeg, da kan du i tilfelle montere et par slike: Audi A4 (94-01) B5, hyttaleroverganger - www.TransMedia.no , og nesten hvilket som helst 5,25" sett... Diise feks er veldig bra til prisen: FOCAL IS130 Integration - Judys Bilstereo Takk for svar! Vette vil sikkert at eg kjøpe detta :) Men desse går heilt fint å driva med spelaren sant? treng ikkje noko forserkar eller lignande? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 13, 2012 Rapporter Share Skrevet November 13, 2012 Det blir alltid best med forsterker, men de kan fint kobles rett til spilleren ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg