El Duce Skrevet November 11, 2012 Rapporter Share Skrevet November 11, 2012 Hei! Har gjort et par søk og finner et par hint om emnet. Men må nesten spørre uansett. Det jeg finner bekrefter bare at dette er et gjengangerproblem på disse motorene. Men da er problemet gjerne at den går for høyt på tomgang. Har en a6 2,6 96 modell og etter at jeg har fått kodet inn ny hjerne pga at den orginale hadde tatt seg en svømmetur så vil ikke bilen gå på tomgang. Må gi gass for at den skal starte og eneste måten å få den til å gå nogenlunde på tomgang er å slippe gassen sakte ned. Da går den akkurat uten å stoppe, men jager til tider en del... Hva er det som gjør dette? Bilen gikk helt fint før bilen stoppet pga av vann i hjernen. Nå er det ny hjerne og bilen går ellers helt greit, men da ikke på tomgang. Dette er jo da veldig irriterendes inn i kryss og lignende... Kan det være tomgangsregulatoren? Hvor sitter denne isåfall? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 11, 2012 Rapporter Share Skrevet November 11, 2012 (endret) Ta av plugg til ISV og se om det er forskjell. ISV sitter på innsuget (16), ref bilde under. Er steppermotor på din, ikke pulsbreddemodulert som på R4/5. Endret November 11, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet November 11, 2012 Rapporter Share Skrevet November 11, 2012 Kan prøve å rengjøre N71(tomgangsmotoren). 12v Pages - The Engine - Component Locations Eller så kan det være at TPS må justeres til rett verdi. Lekkasje av luft kan også være en årsak. I værste fall kan tomgangen justeres opp med VAG:COM om du kjenner noen som mestrere den slags! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El Duce Skrevet November 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2012 ok, dere snakker om samme sak antar jeg? ISV (Idle Stabilizer Valve N71) Har prøvd å kikke etter denne, men kan ikke si jeg klarer å lokalisere den. Men får gi den et nytt forsøk. Hvordan rengjør jeg denne? 5-56 i alle åpninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 11, 2012 Rapporter Share Skrevet November 11, 2012 5-56 er kare kortvarig løsning - om det hjelper - men en grei begynnelse. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El Duce Skrevet November 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2012 har vært ute og sett på saken nå og jeg er ikke kar om å finne den ISV saken... finner ikke noe som ligner på den plassen tegningen viser at den skal være :hvaskjera Men uansett så stilte jeg bare inn litt på wiren på innsuget der så den ble strammere og da går bilen fint på tomgang. Litt høyt kanskje, men kan stille den litt tilbake senere. Så får vi se om det holder. Bilen virker iallefall helt fint nå, men om det er en korrekt løsning det kan jeg ikke stå inne for :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.