Gå til innhold

Feil på motor - '04 1.8TQ

Ranger emnet

J0nne

Anbefalte innlegg

Hei.

Har problemer med motorvern lampa..

Jeg har tatt diagnose på den og den kjøre feil på Cylinderrekke 1, blandingsadaption for magret.

Bilen fjusker ved at den henger på gassen når motoren blir varm, og at bilen jager fra 900 til 2000 omd.

Har også sjekka vacumslangene men klarer ikke og finne lekkasje, har byttet til resirk dump og byttet til sportsfilter.

Demonterte gasspjelda og sjekka for skitt men ser ikke ut til at det er det heller. Kan det være lambdasond?

Prøvde og grundinstille gasspjelda uten suksess...

Trenger hjelp! Er så lei av at den lyser og at bilen fjusker! :(

Det e en Audi A4 1,8TQ 2004 modell..

Audi A4 1.8TQ 2004

Skidoo Summit 600 2007

Mitshubishi Carisma 1996 - Snart vraka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problemet på min TsQ, er MØKKA LEI!!!

Det er og på cyl 1. Har bytta coil på cyl 1 og 4 nye plugger. Vil fikse det så fort som mulig. HJELP!!!

Gjelder ikke sylinder 1, men sylinderrekke 1, altså alle sylindrene.

Fikk du opp en tallkode på feilmeldingen?

Har dere sjekket grundig ALLE slange ifm innsug? Tenker da ikke bare på de til N75/WG. Prøvd å plugge fra LMM når den jager på tomgang og se om motorgange endrer seg?

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket lamda, men den er grei.. Men så tok jeg litt på en vacumslange som går fra innsuget og gjennom en liten "T Kobling" som går videre til bremsekraftforsterkeren, så datt den flensen av fra den t koblingen.. fikk den ikke på plass igjen så har bestilt en ny en.. og da håpe æ at det e det som gjør det!

Men æ har ikke prøvd å plugge fra LMM når den jager! skal ta og prøve det hvis ikke den nye koblinga hjelper..

Audi A4 1.8TQ 2004

Skidoo Summit 600 2007

Mitshubishi Carisma 1996 - Snart vraka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Prøvde å plugge ifra LMM og grunnstille gasspjeld, men den ble ikke noe forskjell.

Har feilsøkt litt nå, får falskluft på veivhusventilasjon. Får ny del på Mandag eller Tirsdag, så kan laste opp bilde av delen. krysser fingrene på at det blir greit da.

I tillegg så henger min igjen på turtall ei stund når jeg slipper gassen, kan være gasspjeld som er treigt?

Audi A4 B6 TsQ

- Volvo V70 (solgt) - Audi A4 B5 TQ (solgt)

- Volvo 440 (solgt) - Volvo 460 TIC (solgt)

- Volvo 460 (spiker) - Volvo 242 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis dere bruker vagcom så få med den venn som kan kjøre, så gå inn på signal fra lmm å se hvordan den oppfører seg. den har nok så konstant avlesing i forhold til turtall, er den def hopper verdiene som om den skulle vært dritings..

Samme kan du gjøre med lamda.

Du kan jo å bare kjøre ut en log mens du tester bilen vis du har en vagcom med lisens..

Har du ikke vagcom så kjøp det, vill spare deg for mye penger i forhold til å tippe hva som er feil og bytte ut ting som ikke trenges å bytte..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider