Gå til innhold

Justere forgasser eller Feiltenning?

Ranger emnet


zappezopp

Anbefalte innlegg

Forgasseren du har er en Pierburg, du har en A motor. Det skal ATF olje i den ja. Sjekk nivå, at det ikke er for lite og ikke fyll på for mye.

 

Jeg syns det høres ut som du har en vakuumlekkasje. Gå til anskaffelse av startgass, og når motoren går på tomgang spray stargass på og rundt forgasseren for å sjekke etter eventuelle lekkasjer. Hvis turtallet går opp har du en vakuumlekkasje.

 

Hvis den ikke går på tomgang, få en til å holde gasspedalen inne slik at turtallet går så jevnt som mulig og på så lavt turtall som mulig, mens du sprayer gassen i motorrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor får falsk luft pga diverse råttne/dårlige slanger. Jeg satt choken på en smule og bilen gikk som en drøm!, ikke noe kødd eller fjusk når jeg akselerete(kom uforbrent i eksosen riktignok). men hvis du tar inn clutchen så dør bilen uansett fanden! Så det virker som om det er tomgangen som er ett problem, ikke feiltenning eller sliten forgasser!. Noen som vet hvordan man justerer tomgangen på piersburg gassern?

Signer her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke vet hvilken forgasser du har så ikke enkelt å svare. Men, om du ser på armen som gasswire er festet på, den har en returstopp, som regel en skrue som kan justeres. Dette er tomgangsskruen.

Som nevnt, sjekk også for falskluft.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor får falsk luft pga diverse råttne/dårlige slanger. Jeg satt choken på en smule og bilen gikk som en drøm!, ikke noe kødd eller fjusk når jeg akselerete(kom uforbrent i eksosen riktignok). men hvis du tar inn clutchen så dør bilen uansett fanden! Så det virker som om det er tomgangen som er ett problem, ikke feiltenning eller sliten forgasser!. Noen som vet hvordan man justerer tomgangen på piersburg gassern?

 

Du sier at motoren får falskluft pga div råtne slanger.. Da må du jo bytte disse slangene og gjøre systemet tett! Dette kan være grunnen til at bilen går dårlig under normale omstendigheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at motoren får falskluft pga div råtne slanger.. Da må du jo bytte disse slangene og gjøre systemet tett! Dette kan være grunnen til at bilen går dårlig under normale omstendigheter

 

Har brukt teip midlertidig og det fungerer en liten stund det altså. Setter bare på choken litt jeg nå så går den som er drøm! Men nå har ikke dette betydning lenger fordi bilen ble solgt igår! :S

Signer her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår