Gå til innhold

Audi 80 fusker på full gass

Ranger emnet


audi8018

Anbefalte innlegg

Har en Audi 80 1,8 ltr, som jeg har lite kjennskap til.. Den starter når den er kald, men begynner fort å fuske når jeg skal gi gass (fort). Det virker som den på en måte drukner og tenner helt rart også stopper den til slutt. Hvis jeg skal prøve å starte det igjen er det bare å glemme, siden motoren "roterer" ca 3 ganger også stopper/tar seg en pause omtrent på fjerde "rotasjon" og starter samme prosedyre på nytt (UTEN Å SLIPPE NØKKELEN, men er ikke sånn når jeg napper ut ledningen fra coilen til fordeleren. Da "roterer" alt som det skal) :wonder: Forrige eier sa at toppakninga burde byttes, men tviler på at det har noe med det å gjøre..

 

takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle søke opp bilen din.. Fant hverken motorkode eller girkassekode på nett! :/

Du må nok inn i motorrommet, serviceheftet, dørkarmen, bagasjerommet eller hvor enn denne informasjonen ligger! :p

 

Opplysninger om CE86682

 

Kjennemerke : CE86682

Understellsnummer : WAUZZZ8AZMA269810

Typebetegnelse : 89

Bilmerke : AUDI

Modell : 80

Motormerking : ???

EU-variant :

Slagvolum : 1781

Motorytelse : 89,4 hk / 66 kw

Årsmodell : 1991

Registrert : 1991

Registrert, første gang :

Registrert, i Norge : 1998-08-11

Bruktimport : Ja

Dekk, foran : 195/60 R14

Dekk, bak : 195/60 R14

Felg, foran : 6JX14

Felg, bak : 6JX14

Innpress, foran : 45

Innpress, bak : 45

Akseltrykk, foran : 880

Akseltrykk, bak : 800

Ant. drivaksler :

Drivende hjul :

Co2 utslipp :

Drivstoff : Bensin

Egenvekt : 1050

Partikkelfilter :

Girkasse : ???

Totalvekt : 1510

Farge : RØD

Siste godkjenning : 2009-09-30

Neste kontroll : 2011-02-28

Sporvidde, bak :

Sporvidde, foran :

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har motoren rundt luftfilterboks som halvveis dekker motoren, altså en monojetronic? Eller har en filterboks på siden ved skjermen og en dyse til hver sylinder?

 

Som et utgangspunkt (som vil fungere) så kan du starte den og justere tenningen til 6 grader før ØD.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På svinghjulet på din motor er det mest sannsynlig to merker, en strek og ett 0-merke. 0-merket er for ØD mens streken er tenningsmerke. Juster tenning til streken ligger overens med referansemerke, du har da korrekt tenning. Du trenger selvsagt tenningslampe for å gjøre dette. Stiller du etter merket så trenger du ikke tenke på antall grader, bare tenning er på merket mens motor går på tomgang.

 

Bilde av 0-merke på svinghjul, er ikke dette du skal stile etter, men streken (som ikke er på bildet).

DSC00259.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår