Timmeeh Skrevet November 15, 2012 Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Hei, har nettop montert en sub i trunken. 2x10 med mono forsterker + en kondensator foran. pluss siden går som følger.. batteri, sikring, + på kondensator, + på forsterker. remote fra spiller til forsterker, alt fungerer som det skal... Men ser det lyser i voltmeteret og lyset i kondensatoren etter jeg har stoppet bilen. tenkte dette var at den lagret strøm osv, og at det ikke var noe å tenke på.. Men så etter 1 døgn kanskje, låser opp bilen.. så lyser det "enda" i kondensatoren. Har sentrallås, så det er ei vakumpumpe som går når jeg låser opp... trigger spenningsfallet på batteriet kondensatoren? Skrur den seg av etter en periode, og på igjen når den merker at batteriet brukes? Fordi den "tror" den må supplere suben? isåfall er det ingenting å bekymre seg for, vil ikke ende opp strømløs plutselig en dag...... Siter - MB 200 w124 85 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet November 15, 2012 Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Fjern hele kondensatoren :) problem løst :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 15, 2012 Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Du får teste med å ikkje låse bilen og sjekke etter ein liten stund. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 15, 2012 Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Displayet på kondensatoren skal vel også ha remote?? Hvordan har du gjort det i tilfelle?? Men jeg støtter forslaget om å fjerne hele driten, for du har ikke noe bruk for den uansett ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmeeh Skrevet November 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Får se om jord kabelen rekker da, den var jo faen så kort i settet jeg kjøpte.. likte egentlig ikke kondensatoren i det hele tatt, for det gnistet som et helvette når jeg koblet til... Joda, den skrur seg av etter litt... Men når jeg nettop har kjørt, er jo spenningen litt høyere enn det vil være iløpet av natten. synker jo litt, om den da skrur seg på og av hele tiden (??)... er vel bare å fjerne, trengs vel strengt tatt ikke.... Så kan man jo koble den motsatt vei med et gammelt batteri og vente litt :P se hva som skjer Siter - MB 200 w124 85 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmeeh Skrevet November 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Fant liksom ingenting jeg, bare koblet + inn og ut og jord inn og ut jeg... funket da :-) så ingen andre steder.... men isåfall er det jo bare å legge en ledning fra remoten på forsterkeren og til kondensatoren... Siter - MB 200 w124 85 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 15, 2012 Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 Hvis det gnistret som f når du koblet den til, så var den ikke oppladet. Mye mulig den ikke likte det noe særlig ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmeeh Skrevet November 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2012 leste litt om det der oppladning greierne, men dreit i det. har den kveldet nå da? Bare å fjerne uansett da kanskje... kvitt problemet og dødvekt.. :-) Siter - MB 200 w124 85 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg