Gå til innhold

Led pærer i hovedlys..

Ranger emnet

Mr.X

Anbefalte innlegg

Ser at det finnes mye led pærer til salgs nå å lurer på hvordan er lyset i dem vis du har dem i hovedlysene??

Har selv led inne i bilen i alt av lys å det lyser jo opp helt sykt, men ser du får det i h1,h3h4 og h7 også nå..

Så lurte på om noen har testet dette????

Vis noen har gjort det hvordan ble lyset i forhold til vanelig??

Hvor mye Lumens gir en vanelig halogen h4 pære??

Ser led pærer ligger fra 400-800 Lumens på en pære noe som ikke sier meg en dritt.(har aldri lest noe om lumen)

er jo en del lettere å sette inn en slik pære enn xenon vis dem er noe brukbar, så får man dem jo i forskjellig farge temp..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, helt elendig!

Brukte LED i grøftelysene.. Ikke en dritt lys på veien

Som du ser her. På ene bilde har jeg montert xenon i ene grøftelyset, og LED på andre siden.

Og på det bilde hvor bilen står ute så er det LED i begge. Se på bakken. Ikke noe lys der.

post-48008-13804854626456_thumb.jpg

post-48008-13804854626426.jpg

Endret av Thoka85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det mange led på dem pæran??

ser jo at det variere mye hvor mange led å det har jo mye og si..

Men regner jo ikke med at det kan være noe serlig siden det ikke er flere som bruker dette..

Må vel bare ta seg tiden å bygge om til xenon, hadde håpet på en lettere løsning men det skal vel godt gjøres å finne en lettere måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å sprekke boblene deres, men:

White Super Bright H3 7 5W Car Auto LED Day Driving Fog Light Bulb Lamp DC13 6V | eBay

Disse er BRA!

(Vet ikke om dere kan åpne mobile-linker)

Ser da ikke ut som om dem avgir så mye lys.. Lumen:300-330LM var litt skeptisk der...

Men mener du at dem gir bra nok lys til at når du skulle kjørt på en lang tur om natta så hadde du klart deg med bare dem som lys på bilen eller ville du heller hatt orginale pærer??

Blir vel disse pærene som er samme type?? http://www.ebay.com/itm/Bright-Car-Auto-LED-White-DC-12V-Day-Driving-Head-Light-Bulb-Lamp-H4-7-5W-Super-/150830697895?pt=US_Car_Lighting&hash=item231e35cda7

Endret av Mr.X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er H3, som vanligvis går i tåkelys. De lyser bedre enn noen H3-LED jeg noen gang har vært borti. De funker som kjørelys og grøftelys, med de vil derimot aldri kunne erstatte nær/fjernlys.

(Har disse H3 pærene i mine Hella tåkelys - jeg kan skrive under på at de lyser meget bra)

Når det gjelder nærlys kan du kanskje satse på 11W LED prosjektorer som denne: High Power Car LED H7 11W with Projector Cree LED - Product Picture From Guangzhou Hualuying Electronics Ltd.

Men, for en "Lang kjøretur i mørket" vil ikke LED strekke seg langt nok. Da kjører du på med minst 55W xenon i langlys! :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er H3, som vanligvis går i tåkelys. De lyser bedre enn noen H3-LED jeg noen gang har vært borti. De funker som kjørelys og grøftelys, med de vil derimot aldri kunne erstatte nær/fjernlys.

(Har disse H3 pærene i mine Hella tåkelys - jeg kan skrive under på at de lyser meget bra)

Når det gjelder nærlys kan du kanskje satse på 11W LED prosjektorer som denne: High Power Car LED H7 11W with Projector Cree LED - Product Picture From Guangzhou Hualuying Electronics Ltd.

Men, for en "Lang kjøretur i mørket" vil ikke LED strekke seg langt nok. Da kjører du på med minst 55W xenon i langlys! :)

Skal ha bedre lys på en snø scooter å blir litt arbeid å sette xenon var derfor jeg lurte på hvordan led var. Må nok helst ha litt watt så lyta holder seg fri for sne/is så man slipper å tørke av den så mye..

Må vel bare ta arbeidet med å montere xenon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider