Gå til innhold

Bensintankmåler død? Hjelp!

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

sitter å leser gamle innlegg;) :D

jeg sliter med å få tankmåler å tempmålern min til å fungere etter at jeg byttet til b23e *hadde b21a før* :rolleyes:

har byttet spenningsregulatoren bak instrumentet men det fungerer ikke alikevell angry

har åsså målt hva jeg får av signal.. satte den ene pinnen ifra multimeteren på + å den andre på ledningen som kom ifra tanken.. før jeg fylte tanken fikk jeg ikke noe "signal/jord = 1.5 volt" å når jeg fylte på ca 25-30 liter fikk jeg ca 6-7volt.. menne finner ikke ut hva som er gåen..

kan sikkert hende at selve målerene er gåen :rolleyes: angry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sorry meg, blir litt off-topic,

Men jeg får ikke bensinmåleren til å stige mer en til tom tank etter at jeg bytta fra yakuzi til VDO :(

Hva må jeg gjøre ? (Får ikke svar i tråden min lenger:()

Tusen takk vis noen kan svare på det! :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry meg, blir litt off-topic,

Men jeg får ikke bensinmåleren til å stige mer en til tom tank etter at jeg bytta fra yakuzi til VDO :(

Hva må jeg gjøre ? (Får ikke svar i tråden min lenger:()

Tusen takk vis noen kan svare på det! :)

kanskje de ikke går overens :rolleyes: ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en som sa at jeg skulle klippe og lime en ledning på en annen plass på speedometeret .... Men jeg finner ikke ut av det :(

hmm... e ska pell ut speedoen min no å prøv å tjuvkobel tank å tenpmålern førr å sjå om e får d te å funk :rolleyes:

e jo nå dritt å ikke ha verken tankmåler eller tempmåler doh angry

kan sikkert ta bilder hvis jeg får noe til..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Dere kan jo sjekke dette med litt ledning og et voltmeter?

Kortslutt instrumentet, mot noe annet på instrumentpanelet.

Om måleren stiger, er det signalet som mangler!

Om måleren ikke stiger, er instrumentet defekt!

ps. Jeg tror dere kan montere en yazuka tankmåler i et VDO cluster!

Er ikke helt sikker dog!! Kan være det er litt triks

jeg monterte VDO turteller i Yazuka speedo, men jeg merket at om jeg koblet vdo panelet, kortsluttet jeg sikring!

vet ikke hvorfor og giddet ikke sjekke hvorfor..

Jeg bare mekket over turtelleren og stjal + og - fra panelet, slik at det går på samme krets. Har funket fint siden dagen jeg monterte!

ps. jeg har som sagt vdo tank og temp-måler

pris: porto

Jeg bosser det, om ingen trenger det. pga. jeg har ikke plass til å ha det liggende. evnt kanskje jeg gir det til volvohuggeren.

jeg gav fra meg noen baklys, stabstag med foringer, etc. til huggeren feks. pga jeg synest det var for dumt å kaste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har funnet ut hva som er feil på mitt instrument.. det er printplata som er brent... angry såe jeg må ta fram lodde app å fikse feilen..

jeg hadde signal fram til instrumentet å når jeg koblet signalet rett på måleren funka dn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både ekstra bensin måler i tanken (som hører til VDO speedometer, stod i en 87 mod med K motor å el speedo.)

Men var en som sa den ikke fekk nåkk strøm.. men hvor skal jeg sette mer strøm på da? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både ekstra bensin måler i tanken (som hører til VDO speedometer, stod i en 87 mod med K motor å el speedo.)

Men var en som sa den ikke fekk nåkk strøm.. men hvor skal jeg sette mer strøm på da? :rolleyes:

måleren i tanken skal ikke ha spenning.. menne jord..;)

en enkel måte å teste tankmåleren, er å ta den gråe ledningen som ligge under det svarte deksele på venstre side i bagasjerommet, koble en lask på den som man legger borti jord.. blir det bevegelse i tankmåleren da er selve armaturet def.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en enkel måte å teste tankmåleren, er å ta den gråe ledningen som ligge under det svarte deksele på venstre side i bagasjerommet, koble en lask på den som man legger borti jord.. blir det bevegelse i tankmåleren da er selve armaturet def.

Jamen jeg vet at ikke armaturet er def.

For de at når jeg bruker gamle speedometeret (yakuzi) da finker måleren helt super fint....

Men når jeg setter inn det nye med turteller i (VDO) Da stiger den så vidt, og stopper på tom tank..... Men når jeg fyller en del bensin, da stiger den en del, men synker fort, for det virker som den er veldig følsom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de at når jeg bruker gamle speedometeret (yakuzi) da finker måleren helt super fint....

Men når jeg setter inn det nye med turteller i (VDO) Da stiger den så vidt, og stopper på tom tank..... Men når jeg fyller en del bensin, da stiger den en del, men synker fort, for det virker som den er veldig følsom...

Så om jeg hadde hatt full tank, hadde dne vist halv tank, og når jeg hadde halv tank viste den tom tank..

Men som sakt, med gamle speedometeret da funker måleren helt fint.

Har prøvd å skifta måleren i klusteret også.. Men det var samme me den andre :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. har missforstått litt da :rolleyes:

hvorfor kan du ikke bare bruke den måleren som fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. har missforstått litt da :rolleyes:

hvorfor kan du ikke bare bruke den måleren som fungerer?

For det er måler som er yakuzi, og regner med den ikke passer i VDO speedometer... Fikk ikke til å montere VDO turteller i yakuzi.. visnings plata kom for langt inn :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det er måler som er yakuzi, og regner med den ikke passer i VDO speedometer... Fikk ikke til å montere VDO turteller i yakuzi.. visnings plata kom for langt inn :/

Kan ikke du "tyvkoble" yakuzi tankmåler på vdo instrumentet?

Det er jo egne "kluster" inni speedometeret, om du skrur det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider