peras Skrevet November 17, 2012 Rapporter Share Skrevet November 17, 2012 Jeg har kjørt min siste tur på vanlige skilter med min 1997-mod 2.5 TDI Combi. Rusten har spist den opp, på tross av tidligere forsøk på å stoppe den, og siste EU kontroll viste også behov for bytte av forhjulsleamikk, styresnekke etc til 18 000,-. Så jeg avskriver bilen - noe jeg synes er veldig synd siden motoren har gått sine 290 000 som et sveitsisk urverk...MEN, jeg elsker funksjonaliteten i Caravellen og prøver på nytt: Derfor spørsmålet. Hva bør jeg velge av T4 og T5 med hensyn til: Rust: Min T4 har rusta bort. Nesten alle T4 jeg ser på finn.no har synlig rust, bort sett fra de som ser helt strøkne ut gir inntrykk av å være nylakkerte og har selgere som har eid bilen 1-2 mnd og har fremmede navn. Disse tør jeg i alle fall ikke satse på. Er T5 bedre på rust (bort sett fra at alle T5 jo er nyere enn alle T4...) ? Forhjulsstilling: Mit inntrykk er at forhjulsstilling på T4 er underdimensjonert. Ting slites fort. Noen har hevda at på T5 så er dette blitt betydelig bedre. Stemmer det? Motor: 2.5 TDI på T4 har fungert ypperlig. Er motorene på T5 like gode og driftssikre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.