Gå til innhold

T5 versus T4 (bruktbilkjøp)

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt min siste tur på vanlige skilter med min 1997-mod 2.5 TDI Combi. Rusten har spist den opp, på tross av tidligere forsøk på å stoppe den, og siste EU kontroll viste også behov for bytte av forhjulsleamikk, styresnekke etc til 18 000,-. Så jeg avskriver bilen - noe jeg synes er veldig synd siden motoren har gått sine 290 000 som et sveitsisk urverk...MEN, jeg elsker funksjonaliteten i Caravellen og prøver på nytt:

 

Derfor spørsmålet. Hva bør jeg velge av T4 og T5 med hensyn til:

 

  1. Rust: Min T4 har rusta bort. Nesten alle T4 jeg ser på finn.no har synlig rust, bort sett fra de som ser helt strøkne ut gir inntrykk av å være nylakkerte og har selgere som har eid bilen 1-2 mnd og har fremmede navn. Disse tør jeg i alle fall ikke satse på. Er T5 bedre på rust (bort sett fra at alle T5 jo er nyere enn alle T4...) ?
  2. Forhjulsstilling: Mit inntrykk er at forhjulsstilling på T4 er underdimensjonert. Ting slites fort. Noen har hevda at på T5 så er dette blitt betydelig bedre. Stemmer det?
  3. Motor: 2.5 TDI på T4 har fungert ypperlig. Er motorene på T5 like gode og driftssikre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår