Gå til innhold

Hva kan dere om gearkasser?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Så en Doug Nash kasse her om dagen. 4 trinns+overdrive.

Kom også over en Chevrolet 350 motor på Ebay nettauksjon med slik kasse fra en hugget 84 modell Corvette.

 

Hva er dette ift "vanlige" 5 trinns kasser som sitter i Corvette + Camaro?

 

Bedre?

Dårligere?

Dyrere?

Billigere?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doug Nash 4+3 kassa er i utgangspunktet en vanlig Super T10 m/OD enhet. Den har OD på andre, tredje og fjerde, så man har jo egentlig 7 gir.

 

tror det har vært endel problemer med den (uten at jeg har noe personlig erfaring med den girkassa).

 

Kan jo lese mer om det her: http://www.5speeds.com/dne.htm

 

Men den har jo sitti i Lingelfelter preppa biler også, så den holder sikkert for minst like mye dreiemoment som en T5..

 

Men det må jo være litt "rart" å kjøre med en manuell girkasse som har automatisk OD på 2,3 og 4....skulle man tro...

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet så har vel dough nash 5 tr. kassene 1:1 på 5. giret ref. http://www.richmondgear.com/01fivespeed.html

Spørs jo om du er ute etter "over drive" da?

Tremec (tidligere Borg Warner) leverer 5.tr med overdrive på 5. men tror ikke de har vært montert i noen Camaro eller Corvette men er ikke sikker på det.

Ref. http://www.ttcautomotive.com/English/home/home.asp

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Sitter på gjerdet og venter.

Har det ikke travelt og dette er biter som ikke stiger i pris når tiden går.

 

Ja da kan du bare finne en full pull out fra en Camaro så har du alt du trenger.

 

Nei detta blir billigere, men på enannen side så lages ikke Camaro lengre...

 

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over det, men tror det er noen år igjen før 5 tinns kassene er klenodier. Og selv om Camaro ikke lages lengre er mange av de fortsatt på veien. Det er nå de blir "stedt til hvile" av en eller anne grunn gribber som oss kommer kravlende og grafser til seg rattstenger, seter, motor/gear, pedaloppheng, bremser vindusheiser og-jeg-vet-ikke-hva.

 

Men det kan nok være lurt å være vel så hissig på å se etter gearkasser som etter motor.

En 350 V8 dukker alltids opp.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Er klar over det, men tror det er noen år igjen før 5 tinns kassene er klenodier. Og selv om Camaro ikke lages lengre er mange av de fortsatt på veien. Det er nå de blir "stedt til hvile" av en eller anne grunn gribber som oss kommer kravlende og grafser til seg rattstenger, seter, motor/gear, pedaloppheng, bremser vindusheiser og-jeg-vet-ikke-hva.

 

Men det kan nok være lurt å være vel så hissig på å se etter gearkasser som etter motor.

En 350 V8 dukker alltids opp.

Hei jeg spør sikkert dumt men hvorfor skal du på død og liv ha manuelkasse, er det ikke bedre å cruise rod med automat :wonder

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Morro å lese tråder som er så gamle at man ikke husker sine egne innlegg :D

Mye vann har rent i havet siden disse innleggene ble skrevet.

Har siden dette ble skrevet skaffet meg både CSB 350 motor 92 modell (ikke LT1. Det tillater ikke budsjettet) og T56 kasse fra Camaro som passer rett på.

 

For meg er V8 med automat rått og V8 med manuell ennå råere.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Morro å lese tråder som er så gamle at man ikke husker sine egne innlegg :D

Mye vann har rent i havet siden disse innleggene ble skrevet.

Har siden dette ble skrevet skaffet meg både CSB 350 motor 92 modell (ikke LT1. Det tillater ikke budsjettet) og T56 kasse fra Camaro som passer rett på.

 

For meg er V8 med automat rått og V8 med manuell ennå råere.

akkurat som bra. bedre, best doh

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe i den duren, ja.

Men det gjelder vel og merke på en rod.

Rod skal være litt basic. Derfor blir det heller ikke servostyring på den.

Men sidevinduer, varmeapparat og servobremser blir det. Er litt kylling der, men det får bare våge seg.

 

Før jeg bestemte meg for rodprosjektet, vurderte jeg '67 Chevelle 2DHT. Etter min mening svært linjeskjønne og "enkle" biler. Da hadde det nok blitt automatkasse med overdrive.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår