Gå til innhold

Audi 80 1,8S

Ranger emnet

FlyingVeeVee

Anbefalte innlegg

Går med tanker om jeg skal kjøpe en Audi 80 som første bil. Men det jeg lurer på er om 1,8S motoren er dårlig i denne bilen. Det står at det er 90HK og forgasser. Stemmer dette? Stemmer det også at 1,8E har 112HK? Vil ikke ha et råskinn til å begynne med p.g.a. forsikring, men det må jo gå fremover.

PS: Hva bør jeg betale for en strøken Audi 80 fra rundt 1987-92?

edit: Woohoo! Første post ;)

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FlyingVeeVee

Hmm. 20-30000 er jo akkurat riktig pris. Kunne tenke meg noe alá den du hadde før den blei vraka RaT.

Kunne tenke meg en med litt utstyr. Gjerne el.soltak, el.vinduer og sportsseter. Er det mulig for under 30.000,-?

jah likte gamle bilen min jeg også :)

du får søke rundt på http://www.autodb.no/bil/ eller noe å se hva du finner..

jo mer ekstrautstyr du har, jo mer er det som går i stykker...

ikke kjøp den som har penest farge fordi den har penest farge :P

velg den fordi det er den som er i best tilstand...

når man kjøper bil for første gang er det lett å velge det første og værste man finner...

hva du får for 30.000 aner jeg ikke...men jeg ville ikke gått så mye over det...bilen er ikke værdt så mye mer iallefall ikke ifølge forsikkringsselskapet..

hmm...blei de laget med elektisk soltak og vinduer i det heletatt?

1989 Audi Coupe 2.3E

1990 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok anbefale deg å kjøpe en 1.8E hvis du kan unngå en 1.8S, litt bedre teknisk løsning å ha elektronisk og ikke forgasser. Men igjen, ingen av disse motorene er noen racere til denne bilen - helt greit som ungdomsbil/"forsikrings"bil. :)

Det du imidlertid bør merke deg er at begge disse motorene er samme som i Golf 2, ergo, deler er det MASSER av! Blir det f.eks. en 90hk på deg kan du kjøpe deg en kam fra en GTI 8V 112hk (eller da 1.8E motoren...) og montere i din for litt livligere motor.

Skuddsikre saker med litt god service og kjærlighet.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider