Heggis Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Heisann! Jeg lurer på en ting. Hvor mye hk må du ha i forhold til vekt for å drifte bra? Feks: Opel Kadett C med 150hk, er det nok eller må det mer power til? Volvo Amazon med 190 hk, er det en bra driftebil? :) På forhånd takk! Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyaglide Skrevet April 17, 2004 Rapporter Share Skrevet April 17, 2004 tror kadett C med 150hk holder greit jeg... ca samme vekt som bilen min og jeg satser på ca 150hk i første omgang... Siter '83 Toyota Corolla KE70 (to dørs) litt brei... '82 Toyota Corolla KE70 (fire dørs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enmas Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 For å drifte med fremhjulstrekk er vel ikke power så viktig. Har vel mest med teknikk å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Kadett C kommer jo med bakhjulstrekk og. Jeg var jo å prøvde og drifte med 1120 kg og 120 hk, 0-100 på 11? ganske slapp bil, Jeg lå en del sidelengs, og hadde det jævli gøy, men langsvingen på Rudskogen den hadde jeg ikke nok power til.. S kombinasjonen på baksvingen fikk jeg nok fart inn i til å få driftet litt de to første svingene, den tredje høyre svingen gikk ikke så bra. Blir spennende å prøve en 218 hk bil på 1450kg? husker ikke helt vekta, BMW 535 fra 85. Den drar greit. Sikkert noen hester på beite der og da :) Tror den skulle gått litt bedre. Kanskje litt slitt kam? har hørt de pleier å bli litt slitt. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
////AMG power Skrevet April 19, 2004 Rapporter Share Skrevet April 19, 2004 Hva med en BMW 320i 150hk Siter 2x W210 Mercedes E220 CDI 1x S 210 Mercedes E220 CDI 1x W211 Mercedes E270 CDI 1x E36 BMW 316i 1,8 122hk www.BMWguiden.no www.Mercefreaken.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Originally posted by Enmas For å drifte med fremhjulstrekk er vel ikke power så viktig. Har vel mest med teknikk å gjøre. Kadett C kom KUN som bakhjulstrekk ;) Siter Status Bilpark: Omega 3000 Turbo, Omega 3000, Omega 2,0, Omega 2,6, Rekord E2 2,2i, Rekord E1 2,0S, Rekord D 1,9, Ascona B 2,0S. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 I går fikk jeg testa litt drifte egenskaper med BMW E28 535 på Rudskogen :).. Positivt overrasket. klarte halve langsvingen akkurat med å klutsje bilen ut i 3 giret. Bitte litt til power i motoren, så hadde det vært en drøm. 2 giret var også fint å bruke i langsvingen. Men farten ble litt lavere og til slutt hadde jeg brukt opp giret. Jeg hadde for stor rullediameter bak, neste gang skal jeg ha et mindre bakdekk så jeg får litt mere effekt på 3 giret når jeg klutsjer ut. Med litt mere teknikk trening så går sikkert hele langsvingen med bilen sånn som den er nå. Men med litt mere gamp så blir det litt enklere. Klarte å ha en konstant drifte gjennom 3 svinger på baksiden for første gang og :) glise. morro. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 da burde det holde med 204 rekke6 hk'er i en Rekord da :D Siter Status Bilpark: Omega 3000 Turbo, Omega 3000, Omega 2,0, Omega 2,6, Rekord E2 2,2i, Rekord E1 2,0S, Rekord D 1,9, Ascona B 2,0S. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Originally posted by Morty da burde det holde med 204 rekke6 hk'er i en Rekord da :D Skulle tro det ja. kjørte 3-4 litt harde runder for å varme opp (overvarme opp) dekkene, så de ble litt.. kremt... glattere. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Razer Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 En god ting er også litt for høyt lufttrykk i forhold til det som er vanlig :D Siter Martin Sørlie, 1985. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Originally posted by Razer En god ting er også litt for høyt lufttrykk i forhold til det som er vanlig :D kjørte med 40 psi hvertfall da, men framdekkene vrenger seg litt i svingene, irriterende, på veien føles de veldig bra. stive og fine, 205/50 15" kanskje det blir bedre med enda høyere dekktrykk? Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Razer Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Tja, kan vel tenkes... Etter Rasmus' forsøk her i høst, fant vi ut at jo mer luft jo glattere... bare bakhjula da :D Har ikke så peil på lufttrykk, hue mitt funker også best med bar, ikke psi :D:D Siter Martin Sørlie, 1985. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 det er vel sånn grovt 3 bar, skal prøve 4.5 bak neste gang, usikker forann egentlig, noen som har noe tips på noen gatedekk som ikke vrenges så lett? i 205/50 15" helst. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Razer Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Smale hjul vil jo også strekkes litt på felgen og ikke vrenge så lett, men vet ikke om det er gunstig for kjøreegenskapene akkurat :D Siter Martin Sørlie, 1985. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CesiuM_e Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Originally posted by Enmas For å drifte med fremhjulstrekk er vel ikke power så viktig. Har vel mest med teknikk å gjøre. Og hvor lett bilen er bak. På min bil kan man clutche i stor fart i stor sving, og få en PEEN og "kontrollert" breisladd uten problem. Min er LETT på baken, og har dårlige vinterdekk ;) MEN; kom kadett C i fwd? EDIT: hmm.. morty nevnte visst det. som morty saKadett C kom KUN som bakhjulstrekk Siter - Volvo 240 '88 (x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.