Gå til innhold

Få litt mer sug i en Caddy 1,4liter?

Ranger emnet

cosworthFTW

Anbefalte innlegg

Har nettopp handlet meg en 2006mod 1,4l 75hk bensin og lurer på om denne motoren kan trimmes på noen måte uten å åpne motoren. TDI ble uaktuelt når jeg fant denne til en røverpris

f.eks om det finnes noen "trimbokser" der ute? har leitet litt uten hell.

Er vell litt i overkant ambisiøst å tenke på turbokonvertering her?

Cosworth!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annet luftfilter gir ingen merkbar effektøkning. Om det i tillegg plasseres slik at motor suger varmluft så vil du få redusert effekt. Men ja, du kan gjerne hente noen få hk med trimkam, men ha i bakhodet at du kjører rundt i en 1.4 liter.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev i innlegg #4 at porting av topp og mye kammer var veien å gå om du ville ha mer effekt, hvorpå du svarte "ja det gidder jg ikke!!"

Så skriver du "joa, men det skal ikke være noen hindring så lenge du strekker det så langt som dette" og henviser til en tråd der det er portet topp, modifiserte stempler og råder, modifiserte ventiler og løftere, modifisert innsug, ombygd gasspjeld, ny eksos med grenrør, syslet med lystgass osv osv.

Portet topp og trimkammer giddet du ikke men sette i gang med en motorombygging som vil koste deg skjorta, samt ta enormt med tid, det vil du ;) Om du skjønner ;)

Og når der på profilen de omslipte kammene så ville hvertfall ikke jeg hatt den motoren, de varer nok ikke lenge.

Sagt på en annen måte, det er ikke problem å få 150 (suge)hk i motoren din om du vil, men det koster om det skal være holdbart.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider