Gå til innhold

går litt dårligt og er veldig ugjevn på tomgang.

Ranger emnet


wiland1993

Anbefalte innlegg

hei!

 

gikk til innkjøp av en audi 100 avant 2.3 5 syl.

merka for at den gikk veldig ugjevnt på tomgang og nykker rundt ca 2000 rpm.

la også merke til at bilen stopper mommentant når jeg åpner påfyllingslokket til olja, er dette normalt? bytta nylig plugger og det såg ut som om den fikk litt mager blanding..

forje eiger sa at det stod 272 graders kam med 11,4 løft.

 

noen som vet hva som kan være gale med denne ? takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At motor stopper når oljepåfyllingslokket tas av er helt normalt, motor suger da luft utenom luftmengdemåler og får ikke bensin.

 

Er flere tråder her inne om akkurat det samme, og det du må begynne med er å sjekke om motor suger falskluft. Sjekk grundig alle slanger ifm innsuget, også gummibelgen mellom mengdefordeler og gasspjeld, samt slange til veivhusventilasjon. Husk det skal ikke rare falskluften til før det merkes på motor. Dersom dette er ok, og kun da, så kan du sjekke tenningstidspunktet. Skal være statisk 15 grader fØD ved varm motor og alt som trekker strøm avskrudd, noe som utgjør ca 6 grader fØD dynamisk. Uansett, du skal stille statisk. Om dette også er ok så blir det neste å sjekke/bytte lambdasonden. Er den også ok så måler du strømmen til DPR...

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem + fusking hvis jeg bare ga litt gass, pluss at den var jævlig tungstarta når den var varm! Fant ut at det var den gummibelgen fra luftfilteret til spjeldhuset som hadde sprekt ;)

Audi 100 2.3E 1992 (C4)

Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk)

Suzuki SV650S 2003

 

Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er den motoren med mekanisk innsprut :)

 

Mhm, vet akkurat hvilken motor du har, motorkode AAR. Plukk den i biter og kom med de i en kasse så skal jeg sette den sammen - med bind for øynene, hihi ;)

 

men kammen i denne motoren? henter en noe spesiell effekt ut av den ?:) skal sjekke litt rundtom på den senere :)

 

Femmer trimkam med 272 graders durasjon og 11.4 i løft høres ut som en kam fra Velox Motor. Den har enten 110 eller 112 graders lobeseparasjon. Har en lik i min 2.3, bremset motor før og etter. 127 hk før og 152 hk etter på ellers original motor, fikk altså 25 hk mer med den kammen. Og ja, det merkes i massevis, spesielt over 3000 omdr :) Denne kammen får du ikke tak i lenger, er nå erstattet med denne 270' kammen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår