halsen89 Skrevet November 21, 2012 Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 Hay, har ett ett Telwin 165 inverter apparat, samt tig slangepakke, bruker argon og røde wolframelektroder. Men når jeg prøver og sveise så dør apparatet sakte ut virker det som, kan det være at det får for lite strøm? Får strøm gjennom noen skjøteledninger og diverse, så det er vell ikke helt optimalt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 21, 2012 Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 Prøv å plugge det rett i en stikkontakt, uten skjøteledning. Tynne skjøteledninger lager mye spenningsfall som selvfølgerlig er lineært med strømtrekket. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet November 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 Prøv å plugge det rett i en stikkontakt, uten skjøteledning. Tynne skjøteledninger lager mye spenningsfall som selvfølgerlig er lineært med strømtrekket. Ja jeg prøvde såvidt det og, ble kanskje litt bedre da, men var ett stykke unna sikringsskapet den stikk kontakten og da... Får prøve og koble ei ledning rett på inntaket på huset imorgen og se om det blir greit da.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 21, 2012 Rapporter Share Skrevet November 21, 2012 Hmm, tror ikke du skal kople noen ledning rett på inntaket da det ikke er lovlig å gjøre slikt, samt du ikke har lov så sant du ikke jobber innen faget ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet November 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2012 Hmm, tror ikke du skal kople noen ledning rett på inntaket da det ikke er lovlig å gjøre slikt, samt du ikke har lov så sant du ikke jobber innen faget ;) Jeg jobber i faget så det går bra, er bare for å teste om det er der feilen ligger.. ikke noe langvarig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 22, 2012 Rapporter Share Skrevet November 22, 2012 Hvis du jobber med faget viste du vel at tynne og lange skjøteledninger gir spenningsfall? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet November 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2012 Hvis du jobber med faget viste du vel at tynne og lange skjøteledninger gir spenningsfall? Ja såklart, men trodde det skulle gå bra, å sveise med pinner på samme apparat er ikke noe problem, men på Tig så gir det seg bare.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet November 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2012 Fikk testa det med mere strøm nå :) Da gikk det bedre ja :) Men har fått meg jobb på en bedrift som har det meste innen sveiseutstyr nå, så jeg selger unna det jeg har her hjemme nå : Komplett TIG sveiseapparat selges billig. Telwin 165 force inverter apparat Nypris : 3700.- Tig Slangepakke Nypris 2000.- 5 L Argon gassflaske Nypris 5500.- Argon regulator Nypris 1070.- Sveisemaske : 350.- Totalt 12970.- Alt er kjøpt i høst og er lite brukt. Det følger også med kabler slik at du kan sveise med vanlige pinner/elektroder. Manometeret viser 100bar igjen på gassflasken, så den er cirka halvfull. Her er alt du trenger for å komme igang med TIG sveising. Jeg vil ha igjen 7500.- for alt sammen. Ta kontakt på telefon 906 47 015 eller epost : unilli89@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 23, 2012 Rapporter Share Skrevet November 23, 2012 Dette blir veldig nær en dobbeltpost av innlegget ditt under kjøp og salg, men skal la det stå, siden det er fredag ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet November 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2012 Takk for det :) Spre ordet om du vet om noen som skal ha seg apparat :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg